Graphics 7

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:13, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(mapowanie kolorów)
← Previous diff
Wersja z dnia 15:09, 19 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
 +[[Grafika:Gr7.png|GR.7|right]]
Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0D]]. Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0D]].

Wersja z dnia 15:09, 19 lip 2022

GR.7

Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu ANTIC $0D.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. Draconus, Zybex, czy Blinky's Scary School, a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak Black Lamp, Crumble's Crisis, Space Lobsters oraz Ninja Commando.

Programy graficzne używające tego trybu to RAMbrandt oraz Graphics Arts Department.

Personal tools