Grafik
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 17:32, 8 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:38, 8 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: | Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: | ||
- | * trybom programowym - [[INP]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. ilości kolorów/odcieni) | + | * trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) |
albo | albo | ||
- | * programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z mieksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu | + | * programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu |
+ | |||
Wersja z dnia 17:38, 8 wrz 2005
Grafik - osobnik w grupie komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach swojej grupy (demach i intrach, grach itp.) a szczególnie produkcjach typu Slide Show.
Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:
- trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo
- programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także podbić jakość obrazu
Najbardziej znani graficy z Atari:
- Richard Beston
- Richard Munns
- Uwe Loos z The German Chaotics
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.