Grafik
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 21:09, 11 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:59, 14 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | '''Grafik''' - osobnik w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł do efektów w demach. :) | + | '''Grafik''' - osobnik w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w [[Demo|demach]]. |
- | + | ||
+ | ---- | ||
Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: | Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: | ||
* trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) | * trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) | ||
albo | albo | ||
- | * programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu | + | * programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu. |
Wersja z dnia 16:59, 14 wrz 2005
Grafik - osobnik w grupie komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. Slide Show). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w demach.
Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:
- trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo
- programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także podbić jakość obrazu.
Najbardziej znani graficy z Atari:
- Richard Beston
- Richard Munns
- Uwe Loos (z grupy The German Chaotics)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.