Graphics 15
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 11:14, 21 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:21, 21 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) (rejestry) Next diff → |
||
Linia 5: | Linia 5: | ||
*Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. | *Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. | ||
*Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) | *Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) | ||
+ | |||
+ | Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie: | ||
+ | * [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]); | ||
+ | * [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]); | ||
+ | * [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); | ||
+ | * [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]). | ||
+ | |||
Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]]. Często tryb ten był/jest [[logosowanie|logosowany]] do [[Graphics 12|trybu 12]], co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). | Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]]. Często tryb ten był/jest [[logosowanie|logosowany]] do [[Graphics 12|trybu 12]], co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). |
Wersja z dnia 11:21, 21 maj 2006
Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x1
- Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4));
- COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5));
- COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak PowerGraph, GED czy Graph2Font. Często tryb ten był/jest logosowany do trybu 12, co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.