Action!
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 10:42, 14 gru 2005 Jellonek (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:22, 6 cze 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Strukturalny język programowania dla ATARI [[XE]]/[[XL]], łączący cechy [[C]] i [[Pascal]]a. Łączy wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra [[Problem Jasia]]). | + | Strukturalny język programowania dla ATARI [[XE]]/[[XL]] łączący cechy [[C]] i [[Pascal]]a, czyli wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra [[Problem Jasia]]). |
- | Oryginalna wersja języka występowała na [[cartridge]]'u, ale krążyła też w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów. | + | Oryginalna wersja języka występowała na [[cartridge]]'u, ale krążyła też niemal w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów. |
Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic. | Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic. | ||
== Linki zewnętrzne == | == Linki zewnętrzne == | ||
- | [[http://www.cyberroach.com/analog/an16/action.htm oficjalny opis języka]] | + | * [[http://www.cyberroach.com/analog/an16/action.htm oficjalny opis języka]] |
- | [[http://www.strotmann.de/twiki/bin/view/APG/LangACTION strona z masą źródłówek]] | + | * [[http://www.strotmann.de/twiki/bin/view/APG/LangACTION strona z masą źródłówek]] |
- | [[http://www.8bitclassics.com/forum/viewtopic.php?p=30 szybka podpowiedź ;)]] | + | * [[http://www.8bitclassics.com/forum/viewtopic.php?p=30 szybka podpowiedź ;)]] |
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Języki programowania]] | [[Kategoria:Języki programowania]] |
Wersja z dnia 20:22, 6 cze 2006
Strukturalny język programowania dla ATARI XE/XL łączący cechy C i Pascala, czyli wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra Problem Jasia). Oryginalna wersja języka występowała na cartridge'u, ale krążyła też niemal w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów.
Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic.
Linki zewnętrzne
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.