Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 00:14, 29 kwi 2017 Mono (Dyskusja | wkład) ('S:' zamiast "S:") ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:01, 4 maj 2017 Mono (Dyskusja | wkład) (przywrocone ") Next diff → |
||
| Linia 30: | Linia 30: | ||
| jmp [[Tablica skoków#JCIOMAIN|jciomain]] | jmp [[Tablica skoków#JCIOMAIN|jciomain]] | ||
| ; | ; | ||
| - | dev .by 'S:' $9b | + | dev .by "S:" $9b |
| [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | ||
Wersja z dnia 16:01, 4 maj 2017
Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest IOCB 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny.
;
; (c) Lizard
;
iccmd = $0342
icbufa = $0344
icax1 = $034a
icax2 = $034b
;
gr9 lda #9
bne gr
;
gr15 lda #15
;
gr pha
ldx #$60 ; IOCB #6
lda #$0c ; zamknij
jsr cioexe
pla
sta icax2,x ; tryb
lda #<dev ; identyfikator urzadzenia
sta icbufa,x
lda #>dev
sta icbufa+1,x
lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis
sta icax1,x
lda #$03 ; otworz
cioexe sta iccmd,x
jmp jciomain
;
dev .by "S:" $9b
