Graphics 7
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:09, 19 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:43, 19 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Gr7.png|GR.7|right]] | [[Grafika:Gr7.png|GR.7|right]] | ||
- | Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0D]]. | + | Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0D]]. |
*Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128). | *Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128). |
Wersja z dnia 15:43, 19 lip 2022
Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0D.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
- Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- %00 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- %01 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4));
- %10 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5));
- %11 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. Draconus, Zybex, czy Blinky's Scary School, a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak Black Lamp, Crumble's Crisis, Space Lobsters oraz Ninja Commando.
Programy graficzne używające tego trybu to RAMbrandt oraz Graphics Arts Department.