Graphics 6

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:26, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(okno tekstowe)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(tym)
Linia 11: Linia 11:
* 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). * 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]).
-Ekran w tyb trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem.+Ekran w tym trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem.
Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Aktualna wersja

GR.6

Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0B.

  • Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x2
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Ekran w tym trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Personal tools