Graphics 6
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 19:26, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (okno tekstowe) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (tym) |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
* 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). | * 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). | ||
- | Ekran w tyb trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. | + | Ekran w tym trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. |
Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. | ||
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria: Tryby graficzne]] | [[Kategoria: Tryby graficzne]] |
Aktualna wersja
Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0B.
- Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x2
- Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
Ekran w tym trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.