Grafik

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:09, 11 wrz 2005
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 16:59, 14 wrz 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-'''Grafik''' - osobnik w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł do efektów w demach. :)+'''Grafik''' - osobnik w [[grupy|grupie]] komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. [[Slide Show]]). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w [[Demo|demach]].
- +
 +----
Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:
* trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) * trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo albo
-* programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu+* programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu.

Wersja z dnia 16:59, 14 wrz 2005

Grafik - osobnik w grupie komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości(tzw. Slide Show). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w demach.


Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:

  • trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)

albo

  • programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także podbić jakość obrazu.


Najbardziej znani graficy z Atari:



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools