Zorro
From Atariki
Wersja z dnia 17:13, 10 lis 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:26, 26 sty 2006 Krótki (Dyskusja | wkład) (skrin! i jakieś drobiazgi) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | {{grafr|Zorro_komnata_z_pijakiem.png}} | ||
'''''Zorro''''' to popularna gra labiryntowa z elementami zręcznościowymi oraz "znajdź i zanieś" wydana przez [[Datasoft]] w 1985 roku na (między innymi) [[Atari 8-bit|małe Atari]]. Zadaniem gracza jest, wcielając się w rolę [http://en.wikipedia.org/wiki/Zorro tytułowego bohatera], przedostać się do silnie strzeżonego fortu i uwolnić swą ukochaną z łap złego sierżanta Garcii. | '''''Zorro''''' to popularna gra labiryntowa z elementami zręcznościowymi oraz "znajdź i zanieś" wydana przez [[Datasoft]] w 1985 roku na (między innymi) [[Atari 8-bit|małe Atari]]. Zadaniem gracza jest, wcielając się w rolę [http://en.wikipedia.org/wiki/Zorro tytułowego bohatera], przedostać się do silnie strzeżonego fortu i uwolnić swą ukochaną z łap złego sierżanta Garcii. | ||
- | Pod względem technicznym gra jest bardzo podobna do innych labiryntówek Datasoftu - [[The Goonies]] i [[Conan]] - prawdopodobnie wszystkie trzy korzystają z tego samego kodu. Rzuca się też w oczy brak wykorzystania [[Player/Missile Graphics|duszków]] ani żadnych innych specyficznych dla Atari cech. Uproszczenie to wynika z faktu, że ''Zorro'' (tak jak pozostała dwójka) jest bezpośredną konwersją z [http://pl.wikipedia.org/wiki/Apple_II Apple II] (podobnie jak wersje na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]). Mimo tego gra ta jest powszechnie uważana wśród [[atarowiec|atarowców]] za interesującą. | + | Pod względem technicznym gra jest bardzo podobna do innych labiryntówek Datasoftu - [[The Goonies]] i [[Conan]] - prawdopodobnie wszystkie trzy korzystają z tego samego kodu. Rzuca się też w oczy brak wykorzystania [[Player/Missile Graphics|duszków]] ani żadnych innych specyficznych dla Atari możliwości. Uproszczenie to wynika z faktu, że ''Zorro'' (tak jak pozostała dwójka) jest bezpośredną konwersją z [http://pl.wikipedia.org/wiki/Apple_II Apple II] (podobnie jak wersje na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]). Mimo tego gra ta jest powszechnie uważana wśród [[atarowiec|atarowców]] za interesującą. |
- | Gra została wydana w USA w wersji dyskowej - komnaty doczytywały się w trakcie gry. Później [[US Gold]] wydał ''Zorro'' na rynku brytyjskim; do tego celu przygotował również wersję kasetową. Niestety, kasetówka jest względem oryginału dość poważnie okrojona - usunięto piątą część komnat oraz postać żołnierza uciekającego z porwaną señoritą do fortu. Efekt lenistwa autorów wykorzystali [[Crack-grupa|crackerzy]] - przygotowali oni [[COM|plikową wersję]] dyskowej edycji, która wczytywała się w całości przed rozpoczęciem gry, zawierała wszystkie komnaty i działała prawidłowo także na magnetofonie. Ta wersja jest znana wśród posiadaczy magnetofonów jako ''Zorro II''. | + | Gra została wydana w USA w wersji dyskowej - komnaty doczytywały się w trakcie gry. Później [[US Gold]] wydał ''Zorro'' na rynku brytyjskim; do tego celu przygotował również wersję kasetową. Niestety, kasetówka jest względem oryginału dość poważnie okrojona - usunięto piątą część komnat oraz postać żołnierza uciekającego z porwaną señoritą do fortu. Dla odróżnienia więc (a po części z niewiedzy) wersja dyskowa była przezywana "Zorro II". |
+ | |||
+ | Lenistwo autorów wykorzystali [[Crack-grupa|crackerzy]] - przygotowali oni [[COM|plikową wersję]] dyskowej edycji, która wczytywała się w całości przed rozpoczęciem gry, zawierała wszystkie komnaty i działała prawidłowo także na magnetofonie. | ||
Logo tytułowe oraz motyw muzyczny w grze został zaczerpnięty z filmu ''[http://www.imdb.com/title/tt0071817/ Znak Zorro]'' (który to film wykorzystuje muzykę z klasycznego ''[http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mark_of_Zorro_(1940_film) pierwowzoru o tym samym tytule]''). | Logo tytułowe oraz motyw muzyczny w grze został zaczerpnięty z filmu ''[http://www.imdb.com/title/tt0071817/ Znak Zorro]'' (który to film wykorzystuje muzykę z klasycznego ''[http://en.wikipedia.org/wiki/The_Mark_of_Zorro_(1940_film) pierwowzoru o tym samym tytule]''). | ||
+ | |||
+ | ==Odnośniki zewnętrzne== | ||
+ | * [http://www.atarimania.com/detail_soft.php?VERSION_ID=5948&MENU=8 Zorro] w [[Atarimania|Atarimanii]] | ||
[[Kategoria:Gry labiryntowe]] | [[Kategoria:Gry labiryntowe]] |
Wersja z dnia 20:26, 26 sty 2006
Zorro to popularna gra labiryntowa z elementami zręcznościowymi oraz "znajdź i zanieś" wydana przez Datasoft w 1985 roku na (między innymi) małe Atari. Zadaniem gracza jest, wcielając się w rolę tytułowego bohatera, przedostać się do silnie strzeżonego fortu i uwolnić swą ukochaną z łap złego sierżanta Garcii.
Pod względem technicznym gra jest bardzo podobna do innych labiryntówek Datasoftu - The Goonies i Conan - prawdopodobnie wszystkie trzy korzystają z tego samego kodu. Rzuca się też w oczy brak wykorzystania duszków ani żadnych innych specyficznych dla Atari możliwości. Uproszczenie to wynika z faktu, że Zorro (tak jak pozostała dwójka) jest bezpośredną konwersją z Apple II (podobnie jak wersje na Commodore 64). Mimo tego gra ta jest powszechnie uważana wśród atarowców za interesującą.
Gra została wydana w USA w wersji dyskowej - komnaty doczytywały się w trakcie gry. Później US Gold wydał Zorro na rynku brytyjskim; do tego celu przygotował również wersję kasetową. Niestety, kasetówka jest względem oryginału dość poważnie okrojona - usunięto piątą część komnat oraz postać żołnierza uciekającego z porwaną señoritą do fortu. Dla odróżnienia więc (a po części z niewiedzy) wersja dyskowa była przezywana "Zorro II".
Lenistwo autorów wykorzystali crackerzy - przygotowali oni plikową wersję dyskowej edycji, która wczytywała się w całości przed rozpoczęciem gry, zawierała wszystkie komnaty i działała prawidłowo także na magnetofonie.
Logo tytułowe oraz motyw muzyczny w grze został zaczerpnięty z filmu Znak Zorro (który to film wykorzystuje muzykę z klasycznego pierwowzoru o tym samym tytule).