TIP
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 01:39, 8 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) (→Tryb graficzny) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:05, 8 wrz 2005 Dracon (Dyskusja | wkład) (drobnostki) Next diff → |
||
Linia 3: | Linia 3: | ||
== Tryb graficzny == | == Tryb graficzny == | ||
TIP jest połączeniem dwóch idei | TIP jest połączeniem dwóch idei | ||
- | * mieszania trybu [[Graphics 9]] i [[Graphics 10]] w celu uzyskania poziomej rozdzielczości 160 pixli i 16 jasności (a teoretycznie nawet więcej), trickiem znanym z [[HIP]]a | + | * mieszania trybu [[Graphics 9]] i [[Graphics 10]] w celu uzyskania poziomej rozdzielczości 160 pixli i 16 jasności (a teoretycznie nawet więcej), trickiem znanym z [[HIP|HIPa]] |
* wyświetlania na zmianę linii jasności ([[HIP]]) i linii formatu [[Graphics 11]], czyli trybu wyświetlającego same kolory. Ten trick, znany już z [[CIN]] czy też [[APC]] sprawia, że linia koloru dodaje swoje kolory do linii jasności. | * wyświetlania na zmianę linii jasności ([[HIP]]) i linii formatu [[Graphics 11]], czyli trybu wyświetlającego same kolory. Ten trick, znany już z [[CIN]] czy też [[APC]] sprawia, że linia koloru dodaje swoje kolory do linii jasności. | ||
- | W efekcie uzyskujemy rozdzielczość 160x100 i 256 kolorów. Niestety, jako że linia jasności jest z interlejsem, można wyświetlać tylko co drugą linię jasności. Przez to w trybie są "dziury", ale nie miga aż tak strasznie jak [[CIN]]. | + | W efekcie uzyskujemy rozdzielczość 160x100 i 256 kolorów. Niestety, jako że linia jasności jest z [[Interlace|interlejsem]], można wyświetlać tylko co drugą linię jasności. Przez to w trybie są "dziury", ale nie miga aż tak strasznie jak [[CIN]]. |
- | Dokładniejszy opis autorstwa [[Fox]]a był w jednym z numerów [[Atarynka|Atarynki]]. | + | Dokładniejszy opis autorstwa [[Fox|Foxa]] był w jednym z numerów [[Atarynka|Atarynki]]. |
== Format pliku == | == Format pliku == |
Wersja z dnia 07:05, 8 wrz 2005
TIP, czyli Taquart Interlace Picture.
Tryb graficzny
TIP jest połączeniem dwóch idei
- mieszania trybu Graphics 9 i Graphics 10 w celu uzyskania poziomej rozdzielczości 160 pixli i 16 jasności (a teoretycznie nawet więcej), trickiem znanym z HIPa
- wyświetlania na zmianę linii jasności (HIP) i linii formatu Graphics 11, czyli trybu wyświetlającego same kolory. Ten trick, znany już z CIN czy też APC sprawia, że linia koloru dodaje swoje kolory do linii jasności.
W efekcie uzyskujemy rozdzielczość 160x100 i 256 kolorów. Niestety, jako że linia jasności jest z interlejsem, można wyświetlać tylko co drugą linię jasności. Przez to w trybie są "dziury", ale nie miga aż tak strasznie jak CIN.
Dokładniejszy opis autorstwa Foxa był w jednym z numerów Atarynki.
Format pliku
Format obsługiwany przez TipViewer autorstwa Epiego.
offset | length | zawartość |
---|---|---|
00 | 03 | 'TIP' (54 49 50) |
03 | 01 | TIP version (01) |
04 | 01 | TIP compression (00) |
05 | 01 | szerokość obrazka w pixlach 15-ki, zazwyczaj 160, czyli $A0 |
06 | 01 | wysokość obrazka w liniach TIP (podwójna ekranowa, max 119) |
07 | 02 | frame size (rozmiar jednego ekranu) |
09 | frame size | dane trybu 9 (jasności HIPa 1) |
09+frame size | frame size | dane trybu 10 (jasności HIPa 2) |
09+2*frame size | frame size | dane trybu 11 (kolory TIPa) |
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.