Kult

From Atariki

Revision as of 18:01, 18 lis 2006; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:kult_intro.gif

Od dawien dawna ludzkość toczona była przez rozmaite choroby cywilizacyjne, niektóre praktycznie nieuleczalne lub tak wyniszczające, że ludzie zamieniali się niemal w chodzące zwłoki. Kolonizacja kosmosu oprócz alternatywnego źródła rozmaitych złóż, przyniosła również rozmaite mutacje powyższych chorób i przez to stosunkowo wysoką śmiertelność. Jedynym ratunkiem było wyhodowanie komórek macierzystych oraz całych tkanek i narządów, gotowych do wszczepienia chorym. Jednak dawców było niewielu, istniała spora możliwość odrzucenia przeszczepu, natomiast hodowli komórek macierzystych, pobranych od kobiet, zabraniała Konwencja.

Tymczasem w najgłębszych podziemiach Instytutu pewnien niepozorny z wyglądu naukowiec prowadził badania nad systetycznym wytwarzaniem powyższych tkanek i komórek pod czujnym okiem służb specjalnych. Syntetyczne "wyroby" miały mieć tę zaletę nad naturalnymi, że można je było dostosować do organizmu biorcy w ten sposób, by zminimalizować możliwość ich odrzucenia.

Wszystko zdawało się być dopięte na ostatni guzik, ale...

Grafika:kult_intro2.gif

Nie wiadomo czy była to awaria, sabotaż czy może nieszczęśliwy wypadek, faktem jednak było że jeden z zasilających Instytut reaktorów atomowych eksplodował. Cała zgromadzona w Instytucie biomasa została poddana śmiercionośnemu promieniowaniu, które (o ironio!) przekształciło ją w odrażające mutanty. Te szybko opuściły Instytut siejąc wokół spustoszenie.

Systuacja była poważna. Naukowiec, któremu udało się ujść z życiem szybko wykopał z archiwum zapomniany projekt superśmigłowca. Dokumentacja była kompletna, wszelkie symulacje komputerowe przeszły testy, jednak nigdy wcześniej naszyny nie zbudowano, ponieważ ludzkość zapomniała co to wojny, a śmigłowiec miał charakter stricte bojowy.

W specjalnie chronionej bazie wojskowej zgromadzony najlepszych konstruktorów. Prace nad budową superśmigłowca ukończono grubo przed terminem. Do akcji rozprawienia się z mutantami wybrano najlepszego pilota - a więc Ciebie graczu! Wyruszaj na niebezpieczną wyprawę po sukces, sławę i... święty spokój. Dodatkowym utrudnieniem jest to, że mutanty opanowały całą dostępną flotę powietrzną i będą atakować wszystkimi możliwymi "latadłami"...

Grafika:kult.gif

Gra została wydana przez ASF w 1992 roku. Stanowi ona swego rodzaju polską odpowiedź na Zybexa. Dodatkowymi atutami gry są bardzo ładna grafika, szybka akcja oraz to, że Kult jest całkowicie stworzony w hiresie (a nie ma zbyt wielu dobrych strzelanin na Atari w tym trybie).

Ekran gry podzielony jest na trzy części. W górnej znajduje się nasza pozycja na danym etapie, zdobyte punkty, ilość pozostałych "żyć", oraz numer etapu. Pośrodku, wiadomo, toczy się akcja gry (ale o tym niżej). Natomiast na dole znajduje się nasz arsenał (liczba "kresek" pod symbolem broni symbolizuje jej moc (0-3, oprócz pierwszej - min. 1)), kształt i wielkość fali atakujących przeciwników (w formie plottera), ilość paliwa, bomb oraz specjalnych przedmiotów bonusowych, z których ilości jesteśmy rozliczni po przejściu każdego z etapów.

Strzelając do wroga możemy znaleźć we wrakach jego statków dodatkową broń (której możemy sami użyć - zebranie więcej niż jednego symbolu danej broni zwiększa moc już posiadanej), paliwo, bombę, 100 punktów bądź przedmiot bonusowy. Tak jak to ma miejsce w Zybexie strzały padają automatycznie, przyciskiem FIRE natomiast wybieramy kolejną dostępną broń. Bomby natomiast używamy wciskając klawisz SHIFT - uspokoi to na chwilę szalejącą wokól nas zawieruchę. Każdy z etapów kończy się tzw. BOSSem, po zniszczeniu którego jesteśmy informowani o ilości zdobytych punktów dodatkowych (bonus) a następnie kontynuujemy grę na etapie wyżej.

Gra oryginalnie zajmuje dwie strony dyskietki, z czego na pierszej znajduje się efektowne intro (również w trybie hires), wprowadzające gracza w akcję gry (animacja powyżej pochodzi właśnie z tego intra).

Autorzy:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools