Graphics 6
From Atariki
Revision as of 13:06, 25 kwi 2024; view current revision
←Older revision | Newer revision→
←Older revision | Newer revision→
Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0B.
- Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x2
- Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- 0 COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
- 1 COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4)).
Ekran w tym trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.