Flowers Mania

From Atariki

Revision as of 16:54, 10 sie 2006; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Grafika:Flowersmania.gif

Małoatarowski port flashowej gry

Spis treści

Credits

Zasady gry

Grę "Flowers Mania" rozpoczynasz z pustą planszą, z góry której zaczynają opadać pary kwiatów. Przesuwając je na boki oraz obracając nimi w trakcie lotu, decydujesz, gdzie wylądują. Następne w kolejności roślinki wyświetlają się w prawym dolnym rogu ekranu. Jeżeli na planszy nie będzie już miejsca dla nowych kwiatów, gra się zakończy. Celem gry jest oczyszczenie planszy z kwiatów, dlatego trzeba łączyć roślinki w jednokolorowe grupy po cztery lub więcej. Gdy usuniesz ich wystarczająco wiele (ich liczbę znajdziesz po lewej stronie tablicy do gry), przejdziesz do następnego etapu. Na rozgrywkę składa się pięć poziomów.

Spadać może wiele rodzajów kwiatów i przedmiotów. Na niektóre z nich natkniesz się dopiero na późniejszych poziomach. Oto ich krótki przegląd:

Zwykłe kwiaty - To standardowe dla tej gry kwiaty. Występują w 5 kolorach. Kierując się kluczem barwnym, łącz je w większe grupy zarówno w pionie, jak i w poziomie.

Śpiące kwiaty - Na późniejszych poziomach pojawiają się "śpiące kwiaty", których nie można bezpośrednio usunąć z planszy. Trzeba je najpierw obudzić, wyczyszczając kwiaty, leżące obok nich lub korzystając z pomocy Pana Zielonego można je od razu usunąć.

Pan Zielony - Pan Zielony to przyjazny ogrodnik o szlachetnych intencjach. Możesz liczyć na jego pomoc przy usuwaniu z planszy wszystkich kwiatów tego samego koloru, co roślinka, na której wyląduje. Pan Zielony jest także niezastąpiony, jeżeli chodzi o pozbywanie się Doktora Czerwonego. Tylko on potrafi tego dokonać.

Doktor Czerwony - Doktor Czerwony to z kolei osobliwy naukowiec. Lubi z bliska obserwować życie roślin, dlatego się pod nie podszywa. Bywa bardzo irytujący i nie można go usunąć w tradycyjny sposób. Nie dość tego, utrudnia także budowanie innych, większych grup ze zwykłych kwiatów. Jedynie Pan Zielony wie, jak się go pozbyć.

Kwiaty w spadających parach nie są ze sobą związane. Jeżeli opadną poziomo i wylądują na kolumnach różnych wysokości, wówczas rozdzielą się. Grupa już uformowana także może się rozdzielić, gdy usunięte zostaną kwiaty, które pod nią leżą. Gra kończy się, gdy usuniesz z planszy wszystkie kwiaty na każdym z trzech poziomów lub gdy na planszy nie będzie już miejsca na nową parę roślinek. Żeby przechodzić dalej, musisz likwidować nie tylko zwykłe kwiaty, ale i Doktora Czerwonego. Nie ma limitu czasu.

Sterowanie

Pozycję kwiatów możesz zmieniać tylko do momentu, aż opadną one na dno planszy lub istniejącą już kolumnę. Wcześniej wolno Ci je przesuwać na boki oraz obracać. Parami steruj za pomocą joysticka:

  • w lewo: przesuń parę w lewo
  • w prawo: przesuń parę w prawo
  • w dół: ustaw parę w orientacji pozniomej
  • w górę: ustaw parę w orientacji pionowej
  • fire: zmiana miejscami kwiatów w parze
  • spacja: pauza

Punktacja

W zależności od liczby kwiatów w grupie, którą usuwasz, otrzymasz:

  • 4 kwiaty: 100 punktów
  • 5 kwiatów: 150 punktów
  • 6 kwiatów: 200 punktów
  • 7 kwiatów: 300 punktów
  • 8 kwiatów: 500 punktów
  • 9 kwiatów: 750 punktów
  • 10 kwiatów: 1000 punktów
  • 11 kwiatów: 1500 punktów
  • 12 kwiatów: 2000 punktów
  • 13 kwiatów: 2500 punktów
  • 14 i więcej kwiatów: 3000 punktów
  • usuwanie kwiatów z pomocą Pana Zielonego: 0 punktów
  • usunięcie Doktora Czerwonego: 0 punktów

Jeżeli usunąłeś wystarczającą dla przejścia danego poziomu liczbę kwiatów, otrzymasz specjalny bonus na koniec poziomu. Jego wysokość zależeć będzie od tego, ile kwiatów zostało na planszy. Im będzie ich mniej, tym więcej punktów otrzymasz. Bonus ten jest liczony w następujący sposób:

  • za każdy pusty rząd: 600, 720, 900 punktów w zależności od poziomu
  • za każdą pustą kratkę: 10, 12, 15 punktów w zależności od poziomu

Linki

do pobrania

Flowers Mania w Atarimanii

Flowers Mania u Fandala

Flowers Mania na Pouet.net

Personal tools