Barahir

From Atariki

Revision as of 22:00, 4 sie 2007; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

- "Ratunku! Pomóżcie!" - wyrwał Cię z głębokiego snu ów krzyk. A może to się tylko śniło? Opuściłeś czym prędzej swoją leśną kryjówkę. Nieopodal z polany widoczne było na wzgórzu ogromne zamczysko... "A więc to tutaj psubraty mieszkają" - pomyślałeś. - "No nic, nie ma co dalej spać, trzeba za wszelką cenę odnaleźć Barahira, mam nadzieję, że żyje i jest cały...".

Gra przygodowa, reklamowana przez L.K. Avalon jako "pierwsza prawdziwa gra RPG". Charakteryzuje się ładną grafiką, klimatyczną muzyką oraz dość intuicyjnym sterowaniem. Gracz ma za zadanie odnaleźć tytułowego Barahira, lecz droga przed nim usiana jest wieloma przeszkodami i niebezpieczeństwami w postaci strażników, ukrytych przejść, zapadni itd. Gra pozwala na pewną interakcję z innymi postaciami - np. z napotkanego stażnika można zaatakować, można spróbować go przekupić jakimś przedmiotem lub ratować się ucieczką.

Autorzy: Michał Luberda i Daniel Szymczuk (grupa Lorien). Grę wydało L.K. Avalon w 1993 roku.

Barahir pojawił się w wersji dyskowej i kasetowej. Ta druga charakteryzowała się pominięciem niektórych lokacji (ale tylko poprzez ich nie wświetlanie - względy pamięciowe) oraz tylko jedną muzyką. Jako ciekawostkę można dodać, że pierwsza muzyka podczas gry (TRACK1) wcale nie jest autorstwa "Lorienów" tylko człowieka, podpisującego się 4mat (link do oryginału), o czym już zdążył poinformować X-Ray w RadiuUXA.

Barahir w Atarimanii

Personal tools