Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych
From Atariki
Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.
Spis treści |
Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum
Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:
zx_bitmap = $4000 ; pamięć obrazu ZX Spectrum zx_bitmap1 = $4800 zx_bitmap2 = $5000 zx_colormap = $5800 ; pamięć koloru antic dta $70,$70,$70 :64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100) :64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100) :64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100) dta b($41),a(antic)
Definiowanie trybu graficznego układu 6845
Przykładowe uruchomienie trybu graficznego "MODE 4" komputera Acorn Electron i BBC Micro na wąskim (32 bajty) obrazie.
Display List:
antic dta $70,$70,$70+$80 :5 dta $42,a(ekr_6845),$2,$2,$2+$80 dta $41,a(antic)
Pamięć ekranu:
ldy #0 _1 tya sta ekr_6845,y iny bpl _1 ... ekr_6845 equ *
Przerwania DLI:
sta _6502_a ch_cnt lda char inc ch_cnt+1 sta wsync sta chbase lda _6502_a rti char dta b($40),b($44),b($48),b($4c),b($50),b($54)
Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45 oraz poddaniu danych obrazu odpowiedniej konwersji.