Sudoku Sweep
From Atariki
←Older revision | Newer revision→
Gra, będąca "prezentem mikołajkowym" od Atarionline.pl. Adaptacja klasycznego Sudoku Sweep na małe Atari. Zakodowana przez Xxla, grafikę (na Atari ST) rysował Kaz, natomiast za stronę muzyczną odpowiada stRing.
Wymagania - Atari XL/XE z 64kB RAM na pokładzie, umiejętność przewidywania, nieco refleksu też się przyda. :)
Grę, w postaci rozpakowanej, można pobrać tutaj lub tu
Zasady gry
Ponumerowane płytki spadają z góry jak w tetrisie. Należy je ułożyć na dole w ten sposób, aby numery od 1 do 9 nie powtórzyły się ani razu w danej kolumnie, rzędzie, bądź wydzielonym obszarze 3 na 3. Pomylić można się tylko trzy razy (CHANCES). Dzikie płytki, bez żadnego numeru, nie mają żadnej wartości i mogą być ułożone gdziekolwiek, bez łamania zasad gry Sudoku. Otrzymujesz punkty (POINTS) za wypełnienie płytkami rzędów (ROWS), kolumn (COLUMNS) lub obszarów 3 na 3 (BOXES). Premię można uzyskać także za stworzenie poziomej bądź pionowej trójki (TRIPLES), która używa trzech kolejnych obszarów 3 na 3. Ułożenie podobnej kombinacji spowoduje, że każdy zestaw trzech identycznych numerów zostanie zamieniony w dzike płytki. Przemiana ta znacznie ułatwia późniejszą fazę rozgrywki. Punktacja za poszczególne ułożenia wygląda następująco:
- wypełniony rząd – 330 punktów,
- wypełniona kolumna – 440 punktów,
- wypełniony kwadrat – 390 punktów,
- pozioma i pionowa trójka – 500 punktów.
Każdy żeton bonusowy (czarny) będzie punktowany dodatkowo 200 punktami, ale pod warunkiem, że znajdzie się w trójce. Każdy żeton to 10 punktów. Przyspieszenie opadania żetonu również jest punktowane, w ten sposób, że dodaje się punkt za każdy wyższy poziom. Po zakończeniu rozgrywki na danym poziomie odejmowane są punkty (100) za niepotrzebne klocki powyżej pola sudoku. Gra ma sześć poziomów trudności różniących się częstotliwością występowania żetonów bez liczb. Po zakończeniu każdego poziomu dodawana jest jedna szansa na pomyłkę, ale tylko w przypadku jeśli liczba tych szans jest mniejsza niż trzy. Na końcu rozgrywki pojawia się podsumowanie, poczynając od informacji o ostatnim poziomie, na którym przebiegała gra, przez liczbę ułożonych trójek, rzędów, kolumn i pól 3 na 3, aż do ilości punktów.