Lorien
From Atariki
Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak Opacus Chiroptera). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry Cultivation z KE-Soft, ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany Draconusem "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu. Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenie gier na Amidze (Artur Moryto w wywiadzie dla AOL przekazał: "...było kilka projektów. Pierwszy w czasie w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczeliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup - ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16 kolorowej rozdziałce. Można już było jeżdzić po planszy jednostkami - max chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś a la Fire Fight - znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele nie dokończonych gier.").
Obecnie, w XXI wieku, można prawdpodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.
W skład grupy wchodzili:
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.