Fake Frogger!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 09:36, 9 kwi 2008
Sikor (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 09:40, 9 kwi 2008
Sikor (Dyskusja | wkład)
(Ciekawostki)
Next diff →
Linia 13: Linia 13:
== Ciekawostki == == Ciekawostki ==
* Dzieło Sikora na tyle zainteresowało [[Kaz|Kaza]], że stworzył on kilka całkiem przyjemnych [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1206545532&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki grafik] dla stworzenia gry w atarowskim HiResie. * Dzieło Sikora na tyle zainteresowało [[Kaz|Kaza]], że stworzył on kilka całkiem przyjemnych [http://atari.online.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1206545532&archive=&start_from=&ucat=1&ct=nowinki grafik] dla stworzenia gry w atarowskim HiResie.
 +* Cały program został napisany, skompilowany i przetestowany na okoliczność możliwości ukończenia gry w około 14 godzin. Czas trwania konkursu wynosił około 2 miesięcy - co oznacza, że całość nie dość, że dało by się napisać w tym terminie, to jeszcze można w tym czasie dokonać serii testów oraz optymalizację kodu - poświęcając na to nie więcej niż jedną godzinę dziennie.
== Linkownia == == Linkownia ==

Wersja z dnia 09:40, 9 kwi 2008

Prosta gra napisana w Turbo Basicu XL w trybie tekstowych (graphics 0, drugi tryb Antica). Program powstał po tym, jak na ogłoszony przez Sikora konkurs nie wpłynęła żadna praca, a jedną z przyczyn jego powstania była chęć pokazania ludziom, że nawet niewprawny programista byłby w stanie coś takiego napisać. Jest to nic innego jak bardzo prosty klon gry Frogger.

Spis treści

Technikalia

  • gra napisana w Turbo Basicu XL, wersja udostępniona jest wersją skompilowaną
  • wszelki "ruch" jest realizowany na fazach, a znaki przesuwają się zgrubnie co 8 pikseli (wielkość znaku)
  • brak jest zastosowania duszków, scrolla itp.
  • 3 "poziomy" do przejścia
  • muzyka napisana przez Mikera w Chaos Music Composerze

Uwagi dodatkowe

  • w drugim poziomie jest zgubiona jedna faza ruchu, tymniemniej autor postanowił, że tak to pozostawi (program miał tylko określić czas, w jakim da się taki program napisać). Mimo tego drobnego błędu, który powstał przez niedopatrzenie - grę da się bezproblemowo ukończyć.

Ciekawostki

  • Dzieło Sikora na tyle zainteresowało Kaza, że stworzył on kilka całkiem przyjemnych grafik dla stworzenia gry w atarowskim HiResie.
  • Cały program został napisany, skompilowany i przetestowany na okoliczność możliwości ukończenia gry w około 14 godzin. Czas trwania konkursu wynosił około 2 miesięcy - co oznacza, że całość nie dość, że dało by się napisać w tym terminie, to jeszcze można w tym czasie dokonać serii testów oraz optymalizację kodu - poświęcając na to nie więcej niż jedną godzinę dziennie.

Linkownia

Fake Frogger! na atari.online.pl

Personal tools