Fred (L.K. Avalon)

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 03:05, 26 lis 2007
Krótki (Dyskusja | wkład)
(+cheaty)
← Previous diff
Wersja z dnia 19:06, 5 sty 2008
Vulgar (Dyskusja | wkład)
(Fred moved to Fred (L.K. Avalon): gra o takim samym tytule wydana zostala przez UBISOFT dl Atari ST)
Next diff →

Wersja z dnia 19:06, 5 sty 2008

Grafika:Fred.png

Jeden z największych hitów wyprodukowanych przez L.K. Avalon na Atari XL/XE.

Autorem gry jest Mirosław Liminowicz, grafikę robili Janusz Pelc i Marek Siewior. Wydało ją L.K. Avalon w kompilacji z grą "Misja" w 1990 roku (nr serii AC/AD 00290).

Gra jest przedstawicielem rzadko goszczącego na małym Atari gatunku platformówek w stylu "Super Mario Bros.", w których celem gracza jest ciągłe podążanie w prawo. Tym bardziej należy się temu tytułowi miejsce w pamięci.

Gra była na tyle dopracowana, że w 1991 roku zachodni dystrybutor Zeppelin Games zdecydował się zakupić od Avalonu licencję na sprzedaż "Freda" i "Misji" na terenie Wielkiej Brytanii i innych krajów objętych siecią dystrybucyjną tej firmy.

Na potrzeby Zachodu przetłumaczono grę na angielski, dodano muzykę (autorstwa Pelca, napisaną w jego nowym programie Chaos Music Composer), poprawiono grafikę i zmodyfikowano poziomy (dzięki czemu gra stała się łatwiejsza). Ulepszoną wersję sprzedawano od tej pory także w Polsce, oczywiście w polskiej wersji. Nowa odsłona została nieoficjalnie nazwana "Fred II" w celu odróżnienia jej od oryginalnej wersji.

Cheaty

W wersji bez muzyki, wpisanie na planszy tytułowej kodu LIMEK (zostanie to potwierdzone błyskiem ekranu) włącza nieskończony zasób kamieni. Natomiast w wersji z muzyką (ale tylko w polskiej), wpisanie na ekranie tytułowym hasła MISIU (ekran błyśnie) umożliwia rozpoczęcie gry od dowolnego poziomu - wybór przy użyciu klawiszy 1 - 0. Włączonych ułatwień nie da się już wyłączyć.

W wersji wydanej przez Querope Agency kody nie działają.

Personal tools