Grafik

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:35, 16 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)
(duźe graficy też przeca istnieją)
← Previous diff
Wersja z dnia 15:36, 16 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 4: Linia 4:
-Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:+Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki:
* trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni) * trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo albo
Linia 11: Linia 11:
-Najbardziej znani graficy z Atari:+Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit:
* Richard Beston * Richard Beston
* Richard Munns * Richard Munns

Wersja z dnia 15:36, 16 maj 2006

Grafik - osobnik w grupie komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości (tzw. Slide Show). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w demach.



Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki:

  • trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)

albo

  • programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także podbić jakość obrazu.


Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit:



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools