Grafik

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:32, 8 wrz 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:38, 8 wrz 2005
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 3: Linia 3:
Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki: Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. [[XL-Art]]), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:
-* trybom programowym - [[INP]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. ilości kolorów/odcieni)+* trybom programowym - [[INP]], [[CIN]], [[HIP]] czy [[TIP]] (wykorzystującym metodę [[interlace]] do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo albo
-* programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z mieksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu+* programom typu [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]] - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami [[PMG]], pozwalają także podbić jakość obrazu
 + 

Wersja z dnia 17:38, 8 wrz 2005

Grafik - osobnik w grupie komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach swojej grupy (demach i intrach, grach itp.) a szczególnie produkcjach typu Slide Show.


Atarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma na Atari dość duże pole do popisu dzięki:

  • trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)

albo

  • programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także podbić jakość obrazu


Najbardziej znani graficy z Atari:



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools