Graphics 15

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:11, 21 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 11:14, 21 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E. Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.
-*Kolory: 4 - 3 którymi "rysujemy" oraz kolor tła.+*Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
*Proporcje piksela: 2x1 *Proporcje piksela: 2x1
*Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. *Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.

Wersja z dnia 11:14, 21 maj 2006

Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x1
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak PowerGraph, GED czy Graph2Font. Często tryb ten był/jest logosowany do trybu 12, co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse).


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools