Graphics 15

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:14, 21 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 11:21, 21 maj 2006
Miker (Dyskusja | wkład)
(rejestry)
Next diff →
Linia 5: Linia 5:
*Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. *Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
*Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) *Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
 +
 +Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
 +* [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]);
 +* [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]);
 +* [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
 +* [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]).
 +
Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]]. Często tryb ten był/jest [[logosowanie|logosowany]] do [[Graphics 12|trybu 12]], co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse). Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak [[PowerGraph]], [[GED]] czy [[Graph2Font]]. Często tryb ten był/jest [[logosowanie|logosowany]] do [[Graphics 12|trybu 12]], co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse).

Wersja z dnia 11:21, 21 maj 2006

Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x1
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:


Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak PowerGraph, GED czy Graph2Font. Często tryb ten był/jest logosowany do trybu 12, co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse).


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools