Inside

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:44, 5 paź 2006
Sikor (Dyskusja | wkład)
(Linki zewnętrzne - link do screenów z comody)
← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)
(fiksy...)
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|inside.gif}} {{grafr|inside.gif}}
-Gra wydana w 1990 roku przez firme Spektra, jest niczym innym jak klonem gry z C64 - CHIPWAR. Autorzy gry to [[Magnus|Zenon Mikołajczyk]], Mirosław Smyk i [[Jakub Husak]]. Dzięki temu gra harakteryzuje się nie tylko wspaniałą grafiką, ale też znakomitą muzyką, co podnosi jej grywalność nieomal do perfekcji.+Gra wydana w 1990 roku przez firmę Spektra, jest niczym innym jak klonem gry z C64 - CHIPWAR. Autorzy gry to [[Magnus|Zenon Mikołajczyk]], [[Thorgal|Miłosław Smyk]] i [[Jakub Husak]]. Dzięki temu gra charakteryzuje się nie tylko wspaniałą grafiką, ale też znakomitą muzyką, co znacznie podnosi jej grywalność.
== Okoliczności przyrody == == Okoliczności przyrody ==
-I stało się... Ten paskudny wirus znowu zaatakował... Tylko ty, ewentualnie wraz z kolegą, mozesz się jemu przeciwstawić... +I stało się - ten paskudny wirus znowu zaatakował. Tylko Ty, ewentualnie wraz z kolegą, możesz się mu przeciwstawić.
-Niestety, konwencjalne środki zawodzą, zdecydowałeś się więc na ten eksperyment bez wahania - wszak nie możesz pozwolić, aby Twoje ukochane Atari umarło. Zostajesz zmniejszony i wraz ze specjalnym statkiem naprawczym SN-1 przenosisz się do wnętrza komputera. Tylko od twojej wiedzy i szybkości zależy, czy wirus zniszczy komputer (oraz Ciebie wraz z nim), czy nie. A czasu coraz mniej... Zasiadaj za sterami!!!+Niestety, konwencjonalne środki zawodzą, zdecydowałeś się więc na ten eksperyment bez wahania - wszak nie możesz pozwolić, aby Twoje ukochane Atari umarło. Zostajesz zmniejszony i wraz ze specjalnym statkiem naprawczym SN-1 przenosisz się do wnętrza komputera. Tylko od twojej wiedzy i szybkości zależy, czy wirus zniszczy komputer (oraz Ciebie wraz z nim), czy nie. A czasu coraz mniej... Zasiadaj za sterami!!!
== Gra == == Gra ==
Uruchamiamy grę za pomocą klawisza '''''START''''' lub '''''FIRE''''' w joysticku. Uruchamiamy grę za pomocą klawisza '''''START''''' lub '''''FIRE''''' w joysticku.
-Gra się za pomocą joysticka w odpowiednim porcie (warto grać z drugą osobą). Widzisz przed sobą obraz poszczególnych zespołów elektronicznych (w przekroju poprzecznym) umieszczonych na płycie głównej komputera. Na środku ekranu znajduje się panel informacyjny, gdzie mozna odczytać następujące dane:+Gra się za pomocą joysticka w odpowiednim porcie (warto grać z drugą osobą). Widzisz przed sobą obraz poszczególnych zespołów elektronicznych (w przekroju poprzecznym) umieszczonych na płycie głównej komputera. Na środku ekranu znajduje się panel informacyjny, gdzie można odczytać następujące dane:
* statek (mechanik) gracza numer 1/2 * statek (mechanik) gracza numer 1/2
* punkty gracza * punkty gracza
Linia 16: Linia 16:
* miejsce wykrycia wirusa (w formie wiadomości) * miejsce wykrycia wirusa (w formie wiadomości)
Zadaniem graczy jest niedopuszczenie, aby moc spadła do zera. Latają oni nad poszczególnymi układami, identyfikując uszkodzenia. Po identyfikacji układu - należy ustawić statek frontem do niego i powoli na niego najechać i naciskamy "fire". Wtedy wchodzimy do jego "wnętrza". Zadaniem graczy jest niedopuszczenie, aby moc spadła do zera. Latają oni nad poszczególnymi układami, identyfikując uszkodzenia. Po identyfikacji układu - należy ustawić statek frontem do niego i powoli na niego najechać i naciskamy "fire". Wtedy wchodzimy do jego "wnętrza".
-Wewnątrz układu widzimy jego schemat ideowy i przez chwilę mruga nam uszkodzony element. Następnie za pomocą joysticka wybieramy z zestawu dostepnych elementów uszkodzony fragment i wstawiamy go w miejsce uszkodzonego. Pamietajmy, że mamy na to określony maksymalny czas. Po naprawie - wychodzimy z układu za pomocą klawisza "fire" i szukamy kolejnego uszkodzenia. I tak do końca gry, która się kończy efektem takim, jak przy wyłączeniu komputera... +Wewnątrz układu widzimy jego schemat ideowy i przez chwilę mruga nam uszkodzony element. Następnie za pomocą joysticka wybieramy z zestawu dostępnych elementów uszkodzony fragment i wstawiamy go w miejsce uszkodzonego. Pamiętajmy, że mamy na to określony maksymalny czas. Po naprawie - wychodzimy z układu za pomocą klawisza "fire" i szukamy kolejnego uszkodzenia. I tak do końca gry, która się kończy efektem takim, jak przy wyłączeniu komputera.
Aby ponownie uruchomić grę - należy wcisnąć klawisz "RESET" - przechodzimy wtedy do menu gry. Aby ponownie uruchomić grę - należy wcisnąć klawisz "RESET" - przechodzimy wtedy do menu gry.
Linia 26: Linia 26:
== Ciekawostki == == Ciekawostki ==
-Oprócz oryginalnej wersji wydanej przez Spektrę istnieje jeszcze kilka innych wersji językowych, na przykład angielskojęzyczna (wydana oficjalnie w 1994 roku przez ANG) czy czeska.+* Oprócz oryginalnej wersji wydanej przez Spektrę istnieje jeszcze kilka innych wersji językowych, na przykład angielskojęzyczna (wydana oficjalnie w 1994 roku przez ANG) czy czeska.
 +* Obraz płyty głównej komputera jest żywcem przeniesiony z commodorowskiej wersji Chip War, zostały tylko zmienione kluczowe nazwy układów na atarowskie odpowiedniki.
== Linki zewnętrzne == == Linki zewnętrzne ==
-* [http://atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=2584 wersja] ANG na atarimanii+* [http://www.atarimania.com/game-atari-400-800-xl-xe-inside_12200.html wersja] ANG na Atarimanii
-* [http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=2081 czeska] wersja na Fandalu+* [http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=2081 czeska] wersja u Fandala
-* [http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://www.c64gg.com/Images/C/Chip_War.mp.gif&imgrefurl=http://www.c64gg.com/C10.html&h=256&w=384&sz=6&hl=pl&start=1&tbnid=Isc1SVTWxKGE-M:&tbnh=82&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3DChip%2BWar%2B%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN tutaj] mozna obejrzeć screeny z oryginalnej wersji Chip War na C64+* [http://web.archive.org/web/20120705222812/http://www.c64gg.com/C10.html tutaj] można obejrzeć screeny z oryginalnej wersji Chip War na C64
- +
 +[[Kategoria:Gry zręcznościowe]]
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Polskie gry]] [[Kategoria:Polskie gry]]

Aktualna wersja

Grafika:inside.gif

Gra wydana w 1990 roku przez firmę Spektra, jest niczym innym jak klonem gry z C64 - CHIPWAR. Autorzy gry to Zenon Mikołajczyk, Miłosław Smyk i Jakub Husak. Dzięki temu gra charakteryzuje się nie tylko wspaniałą grafiką, ale też znakomitą muzyką, co znacznie podnosi jej grywalność.

Spis treści

Okoliczności przyrody

I stało się - ten paskudny wirus znowu zaatakował. Tylko Ty, ewentualnie wraz z kolegą, możesz się mu przeciwstawić.

Niestety, konwencjonalne środki zawodzą, zdecydowałeś się więc na ten eksperyment bez wahania - wszak nie możesz pozwolić, aby Twoje ukochane Atari umarło. Zostajesz zmniejszony i wraz ze specjalnym statkiem naprawczym SN-1 przenosisz się do wnętrza komputera. Tylko od twojej wiedzy i szybkości zależy, czy wirus zniszczy komputer (oraz Ciebie wraz z nim), czy nie. A czasu coraz mniej... Zasiadaj za sterami!!!

Gra

Uruchamiamy grę za pomocą klawisza START lub FIRE w joysticku. Gra się za pomocą joysticka w odpowiednim porcie (warto grać z drugą osobą). Widzisz przed sobą obraz poszczególnych zespołów elektronicznych (w przekroju poprzecznym) umieszczonych na płycie głównej komputera. Na środku ekranu znajduje się panel informacyjny, gdzie można odczytać następujące dane:

  • statek (mechanik) gracza numer 1/2
  • punkty gracza
  • jakie pozostało mu pole ochronne
  • pozostała moc komputera (maleje wraz z uszkodzeniami)
  • miejsce wykrycia wirusa (w formie wiadomości)

Zadaniem graczy jest niedopuszczenie, aby moc spadła do zera. Latają oni nad poszczególnymi układami, identyfikując uszkodzenia. Po identyfikacji układu - należy ustawić statek frontem do niego i powoli na niego najechać i naciskamy "fire". Wtedy wchodzimy do jego "wnętrza". Wewnątrz układu widzimy jego schemat ideowy i przez chwilę mruga nam uszkodzony element. Następnie za pomocą joysticka wybieramy z zestawu dostępnych elementów uszkodzony fragment i wstawiamy go w miejsce uszkodzonego. Pamiętajmy, że mamy na to określony maksymalny czas. Po naprawie - wychodzimy z układu za pomocą klawisza "fire" i szukamy kolejnego uszkodzenia. I tak do końca gry, która się kończy efektem takim, jak przy wyłączeniu komputera. Aby ponownie uruchomić grę - należy wcisnąć klawisz "RESET" - przechodzimy wtedy do menu gry.

Uwagi dodatkowe

  • Nie należy się martwić, jeżeli nie zdążyło się przeczytać komunikatu, co zostało uszkodzone - typowe uszkodzenia rzutują na zachowanie komputera, więc niektóre łatwo zauważyć. Typowe przykłady to:
- Antic lub GTIA - pogorszenie jakości widzianego obrazu
- POKEY - pogorszenie jakości muzyki lub wręcz wydawanie dziwnych dźwięków
- PIA - kłopoty ze sterowaniem statkiem

Ciekawostki

  • Oprócz oryginalnej wersji wydanej przez Spektrę istnieje jeszcze kilka innych wersji językowych, na przykład angielskojęzyczna (wydana oficjalnie w 1994 roku przez ANG) czy czeska.
  • Obraz płyty głównej komputera jest żywcem przeniesiony z commodorowskiej wersji Chip War, zostały tylko zmienione kluczowe nazwy układów na atarowskie odpowiedniki.

Linki zewnętrzne

  • wersja ANG na Atarimanii
  • czeska wersja u Fandala
  • tutaj można obejrzeć screeny z oryginalnej wersji Chip War na C64
Personal tools