Inside

From Atariki

Jump to: navigation, search

Grafika:inside.gif

Gra wydana w 1990 roku przez firmę Spektra, jest niczym innym jak klonem gry z C64 - CHIPWAR. Autorzy gry to Zenon Mikołajczyk, Miłosław Smyk i Jakub Husak. Dzięki temu gra charakteryzuje się nie tylko wspaniałą grafiką, ale też znakomitą muzyką, co znacznie podnosi jej grywalność.

Spis treści

Okoliczności przyrody

I stało się - ten paskudny wirus znowu zaatakował. Tylko Ty, ewentualnie wraz z kolegą, możesz się mu przeciwstawić.

Niestety, konwencjonalne środki zawodzą, zdecydowałeś się więc na ten eksperyment bez wahania - wszak nie możesz pozwolić, aby Twoje ukochane Atari umarło. Zostajesz zmniejszony i wraz ze specjalnym statkiem naprawczym SN-1 przenosisz się do wnętrza komputera. Tylko od twojej wiedzy i szybkości zależy, czy wirus zniszczy komputer (oraz Ciebie wraz z nim), czy nie. A czasu coraz mniej... Zasiadaj za sterami!!!

Gra

Uruchamiamy grę za pomocą klawisza START lub FIRE w joysticku. Gra się za pomocą joysticka w odpowiednim porcie (warto grać z drugą osobą). Widzisz przed sobą obraz poszczególnych zespołów elektronicznych (w przekroju poprzecznym) umieszczonych na płycie głównej komputera. Na środku ekranu znajduje się panel informacyjny, gdzie można odczytać następujące dane:

  • statek (mechanik) gracza numer 1/2
  • punkty gracza
  • jakie pozostało mu pole ochronne
  • pozostała moc komputera (maleje wraz z uszkodzeniami)
  • miejsce wykrycia wirusa (w formie wiadomości)

Zadaniem graczy jest niedopuszczenie, aby moc spadła do zera. Latają oni nad poszczególnymi układami, identyfikując uszkodzenia. Po identyfikacji układu - należy ustawić statek frontem do niego i powoli na niego najechać i naciskamy "fire". Wtedy wchodzimy do jego "wnętrza". Wewnątrz układu widzimy jego schemat ideowy i przez chwilę mruga nam uszkodzony element. Następnie za pomocą joysticka wybieramy z zestawu dostępnych elementów uszkodzony fragment i wstawiamy go w miejsce uszkodzonego. Pamiętajmy, że mamy na to określony maksymalny czas. Po naprawie - wychodzimy z układu za pomocą klawisza "fire" i szukamy kolejnego uszkodzenia. I tak do końca gry, która się kończy efektem takim, jak przy wyłączeniu komputera. Aby ponownie uruchomić grę - należy wcisnąć klawisz "RESET" - przechodzimy wtedy do menu gry.

Uwagi dodatkowe

  • Nie należy się martwić, jeżeli nie zdążyło się przeczytać komunikatu, co zostało uszkodzone - typowe uszkodzenia rzutują na zachowanie komputera, więc niektóre łatwo zauważyć. Typowe przykłady to:
- Antic lub GTIA - pogorszenie jakości widzianego obrazu
- POKEY - pogorszenie jakości muzyki lub wręcz wydawanie dziwnych dźwięków
- PIA - kłopoty ze sterowaniem statkiem

Ciekawostki

  • Oprócz oryginalnej wersji wydanej przez Spektrę istnieje jeszcze kilka innych wersji językowych, na przykład angielskojęzyczna (wydana oficjalnie w 1994 roku przez ANG) czy czeska.
  • Obraz płyty głównej komputera jest żywcem przeniesiony z commodorowskiej wersji Chip War, zostały tylko zmienione kluczowe nazwy układów na atarowskie odpowiedniki.

Linki zewnętrzne

  • wersja ANG na Atarimanii
  • czeska wersja u Fandala
  • tutaj można obejrzeć screeny z oryginalnej wersji Chip War na C64
Personal tools