Sssnake it!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:27, 3 cze 2009
Sikor (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Sikor (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
{{Grafr|Sssnakeit.gif}} {{Grafr|Sssnakeit.gif}}
-Kolejna wariacja [[Sikor]]a na temat wydłużającej się linii (po [[Liner!]]ze i [[Mini Snake]]-u.+Kolejna wariacja [[Sikor]]a na temat wydłużającej się linii (po [[Liner!]]ze i [[Mini Snake]]-u).
==Historia== ==Historia==
Historia gry sięga 2004 roku, kiedy Sikor próbował napisać grę w tym stylu, nazwaną '''''Snake it!!!'''''. Program odleżał około pięć lat i jego kod źródłowy został odnaleziony, o czym można przeczytać w [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1235257583&archive=&start_from=90&ucat=1&ct=nowinki nowince] z dnia 22.02.2009 roku na atarionline.pl. Historia gry sięga 2004 roku, kiedy Sikor próbował napisać grę w tym stylu, nazwaną '''''Snake it!!!'''''. Program odleżał około pięć lat i jego kod źródłowy został odnaleziony, o czym można przeczytać w [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1235257583&archive=&start_from=90&ucat=1&ct=nowinki nowince] z dnia 22.02.2009 roku na atarionline.pl.

Aktualna wersja

Grafika:Sssnakeit.gif

Kolejna wariacja Sikora na temat wydłużającej się linii (po Liner!ze i Mini Snake-u).

Spis treści

Historia

Historia gry sięga 2004 roku, kiedy Sikor próbował napisać grę w tym stylu, nazwaną Snake it!!!. Program odleżał około pięć lat i jego kod źródłowy został odnaleziony, o czym można przeczytać w nowince z dnia 22.02.2009 roku na atarionline.pl.

Program by pewnie pozostał w podobnej postaci, gdyby nie namowy innych osób związanych z Atari i kolejna edycja Grzybsoniady, zaplanowana na maj 2009 roku. Jedyną konkurencją zaproponowaną do wystawienia było napisanie gierki i wystawienie jej na kompo.

Po ogłoszeniu tego Kaz narysował wstępną grafikę, wziął błogosławieństwo od Andyego na muzykę i namówił Sikora do dokończenia gry na Grzybsoniadę. Sikor się nieopatrznie zgodził, po czym wziął się za wstępne przymiarki. I tak, po mniejszych lub większych perypetiach gra ujrzała światło dzienne na Grzybsoniadzie 2009, gdzie zajęła trzecie miejsce w konkursie (na cztery zaprezentowane gry).

Technikalia

  • Kod napisany w Turbo Basicu XL, skompilowany i zlinkowany
  • Muzyka w CMC
  • Obrazek z autorami dołączony przed grą za pomocą larkowego integratora
  • Część danych przeniesiona po wgraniu poniżej DOS-a, ponieważ wystąpił niedostatek pamięci (zastosowano pomysł Mikera).

Ciekawostki

  • Mimo, iż gra miała być przeróbką wcześniejszej wersji - cały kod został napisany na nowo.

Linki

Personal tools