Tempest

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:25, 9 cze 2008
Jellonek (Dyskusja | wkład)
(chyba literowka)
← Previous diff
Aktualna wersja
KMK (Dyskusja | wkład)
(poza tym "ośmiobitowy" piszemy razem, bo nie ma takiego wyrazu, jak "ośmio". a "podróbki" mają pejoratywny wydźwięk)
Linia 6: Linia 6:
* liczba graczy: 1 lub 2 * liczba graczy: 1 lub 2
* sterowanie za pomocą Paddle-a plus dwa przyciski * sterowanie za pomocą Paddle-a plus dwa przyciski
-* kod gry napisany w języku assemblera dla procesora 6502+* kod gry napisany w języku [[asembler]]a dla procesora [[6502]]
* zastosowany procesor: 6502 z zegarem 1,5Mhz * zastosowany procesor: 6502 z zegarem 1,5Mhz
-* dźwięk generowany przez dwa układy [[Pokey]], znane z 8-mio bitowego Atari+* dźwięk generowany przez dwa układy [[Pokey]], znane z ośmiobitowego Atari
== Sposób gry == == Sposób gry ==
Linia 14: Linia 14:
== Ciekawostki == == Ciekawostki ==
-* hardware maszyny był wzorowany na 8-mio bitowych komputerach Atari+* hardware maszyny był wzorowany na ośmiobitowych komputerach Atari
* jedyny oficjalny port klasycznej wersji był wydany tylko dla Atari ST * jedyny oficjalny port klasycznej wersji był wydany tylko dla Atari ST
Linia 21: Linia 21:
* Tempest 3000 dla technologii [http://www.nuon-dome.com/ Nuon] * Tempest 3000 dla technologii [http://www.nuon-dome.com/ Nuon]
-== Podróbki gry dla 8-mio bitowego Atari ==+== Klony gry dla ośmiobitowego Atari ==
* [[LiveWire]] * [[LiveWire]]
* [[Tempest Xtreem]] - próba sklonowania '''Tempesta 2000''' * [[Tempest Xtreem]] - próba sklonowania '''Tempesta 2000'''

Aktualna wersja

Automat do gier wyprodukowany przez Atari w 1980 roku.

Spis treści

Technikalia

  • 19" kolorowy monitor CRT
  • gra w postaci wektorowej
  • liczba graczy: 1 lub 2
  • sterowanie za pomocą Paddle-a plus dwa przyciski
  • kod gry napisany w języku asemblera dla procesora 6502
  • zastosowany procesor: 6502 z zegarem 1,5Mhz
  • dźwięk generowany przez dwa układy Pokey, znane z ośmiobitowego Atari

Sposób gry

Gracz kontroluje żółty pojazd na skraju wektorowej czarnej dziury, z której wydostają się rzesze obcych. Jego zadaniem jest usunięcie wszystkich obcych form życia, po przejściu danego etapu zostaje teleportowany do kolejnej misji.

Ciekawostki

  • hardware maszyny był wzorowany na ośmiobitowych komputerach Atari
  • jedyny oficjalny port klasycznej wersji był wydany tylko dla Atari ST

Najbardziej znane klony gry

Klony gry dla ośmiobitowego Atari

Linki zewnętrzne


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.