Yoomp!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:06, 15 cze 2008
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
KMK (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
-Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "[[ABBUC]] Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "[[Jump!]]" oraz "[[Trailblazer]]", a został stworzony przez czołówkę polskiej [[scena|Sceny]] Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa (choć niestety nie zawsze prawidłowo) zainstalowane w komputerze stereo (drugi [[Pokey]]), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, że dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Jest już dostępna wersja gry dla NTSC. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64.+Jest to gra, której założenia są niezwykle proste: gracz porusza się piłeczką w tunelu starając się nie wpaść w dziury. Natomiast wykonanie przechodzi wszelkie oczekiwania. "Yoomp!" został zwycięzcą konkursu "[[ABBUC]] Software Contest 2007".
-Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra (dla 8-mio bitowego Atari) ma swoją własną stronę: [http://yoomp.atari.pl yoomp.atari.pl]. +Program jest przyrównywany do gry "[[Jump!]]" oraz "[[Trailblazer]]", a został stworzony przez czołówkę polskiej [[scena|sceny]] Atari (autorami są: [[Eru]], [[X-Ray]], [[BeWu]], [[Fox]]). Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych. Gra wykrywa zainstalowane w komputerze stereo (drugi [[Pokey]]), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, gdzie dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Najnowsza wersja gry dla Atari działa również w systemie NTSC i ma dodane kody do poziomów. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na C64.
-Kolejną ciekawostka jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: [http://rgcd.co.uk/rgcd-online/04/ RGCD#$ - plik ISO], [http://www.oldschool-gaming.com/view_article.php?art=2007_review Oldschool Gaming], [http://eab.abime.net/archive/index.php/t-32848.html eab.abime.net]. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim.+Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra dla 8-bitowego Atari ma swoją własną stronę: [http://yoomp.atari.pl yoomp.atari.pl].
-[http://www.jetset-entertainment.com/index.php?page=yoomp4k Wersja] dla PC +Kolejną ciekawostką jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: [http://rgcd.co.uk/rgcd-online/04/ RGCD#4 - plik ISO], [http://www.oldschool-gaming.com/view_article.php?art=2007_review Oldschool Gaming], [http://eab.abime.net/archive/index.php/t-32848.html eab.abime.net]. Takie przykłady można mnożyć, wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej.
 + 
 +{{pouet|32999|gif}}
 + 
 +== Zobacz też ==
 +*[http://www.jetset-entertainment.com/index.php?page=yoomp4k Wersja dla PC]
 +*[http://www.lemon64.com/forum/viewtopic.php?t=25209 Dyskusja o przeportowaniu gry na C-64]
{{Stub}} {{Stub}}
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Polskie gry]] [[Kategoria:Polskie gry]]

Aktualna wersja

Jest to gra, której założenia są niezwykle proste: gracz porusza się piłeczką w tunelu starając się nie wpaść w dziury. Natomiast wykonanie przechodzi wszelkie oczekiwania. "Yoomp!" został zwycięzcą konkursu "ABBUC Software Contest 2007".

Program jest przyrównywany do gry "Jump!" oraz "Trailblazer", a został stworzony przez czołówkę polskiej sceny Atari (autorami są: Eru, X-Ray, BeWu, Fox). Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych. Gra wykrywa zainstalowane w komputerze stereo (drugi Pokey), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, gdzie dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Najnowsza wersja gry dla Atari działa również w systemie NTSC i ma dodane kody do poziomów. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na C64.

Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra dla 8-bitowego Atari ma swoją własną stronę: yoomp.atari.pl.

Kolejną ciekawostką jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: RGCD#4 - plik ISO, Oldschool Gaming, eab.abime.net. Takie przykłady można mnożyć, wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej.

pouet.gif

Pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=32999

Zobacz też


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools