Tryby GTIA

From Atariki

Jump to: navigation, search

Kolorowe tryby graficzne układu GTIA, w których jeden piksel ma szerokość dwóch cykli koloru.

Oto wspólne ich cechy:

  • Za pojedynczy piksel odpowiada zawsze cztery bity.
  • Liczba pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 80, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 64 i 96.
  • Kolor piksela nie zawsze jest pobierany bezpośrednio z rejestru koloru COLPMx/COLPFx, ale w niektórych trybach kombinowany jest dodatkowo z wartością odpowiadającą pikselowi w pamięci ekranu.
  • Nie we wszystkich trybach poprawnie działają kolizje.
  • Mogą być włączone w dowolnym z trybów ANTIC-a za pośrednictwem modyfikacji rejestru GTIACTL (GTIACTLS).
  • Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie.

Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools