Assembler Editor

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:39, 11 lip 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 11:11, 11 lip 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 4: Linia 4:
Pisanie programu przypomina nieco pracę w Atari BASIC, każda linia kodu źrodłowego musi miec numer, kod źrodłowy ulega tokenizacji, wykorzystywany jest też ten sam "goły", systemowy edytor, z którym mamy do czynienia po uruchomieniu interpretera BASIC-a. Pisanie programu przypomina nieco pracę w Atari BASIC, każda linia kodu źrodłowego musi miec numer, kod źrodłowy ulega tokenizacji, wykorzystywany jest też ten sam "goły", systemowy edytor, z którym mamy do czynienia po uruchomieniu interpretera BASIC-a.
 +
 +Następcą Assembler Editora wydanym przez Atari jest [[AMAC]].
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Języki programowania]] [[Kategoria:Języki programowania]]

Wersja z dnia 11:11, 11 lip 2006

Pełna nazwa Atari Assembler Editor. Zaprogramowany przez Shepardson Microsystems i wydany przez Atari w 1981 roku pierwszy pakiet zintegrowany do programowania w asemblerze na komputerach Atari 400/800. Oryginalnym nośnikiem jest kartridż o pojemności 8k. Zawiera on dwuprzebiegowy asembler oraz prosty debugger pozwalający przeglądać pamięć i rejestry CPU, uruchamiac program w trybie śledzenia lub w trybie krokowym oraz disasemblować wybrane miejsca pamięci.

Kod źrodłowy Assembler Editor został odkupiony przez OSS, która to firma wydała jego ulepszoną wersję znaną jako EASMD, a potem rozwinęła w szeroko znany program MAC/65. Z tego powodu Assembler Editor prezentuje się jako ubogi krewny programu MAC/65 (skrzyżowanego z BUG/65), brak mu m.in. makr oraz zachodzą pewne różnice w składni, zwłaszcza dyrektyw kompilacji warunkowej.

Pisanie programu przypomina nieco pracę w Atari BASIC, każda linia kodu źrodłowego musi miec numer, kod źrodłowy ulega tokenizacji, wykorzystywany jest też ten sam "goły", systemowy edytor, z którym mamy do czynienia po uruchomieniu interpretera BASIC-a.

Następcą Assembler Editora wydanym przez Atari jest AMAC.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools