Fox
From Atariki
Wersja z dnia 21:54, 18 paź 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:33, 3 lut 2007 Dracon (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 11: | Linia 11: | ||
Obecnie zaangażowany w projekty [[Atari800]] i [[ASAP]]. | Obecnie zaangażowany w projekty [[Atari800]] i [[ASAP]]. | ||
+ | |||
+ | Udzielił [ftp://ftp.taquart.art.pl/pub/a8/Groups/Taquart/Media_Review/radiostacja_130802.wma|wywiadu] dla Radiostacji (odnośnie 8-bitowego Atari, sceny, itd.). | ||
[[Kategoria:Ludzie]] | [[Kategoria:Ludzie]] | ||
[[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]] | [[Kategoria:Członkowie grupy Taquart]] |
Wersja z dnia 19:33, 3 lut 2007
Piotr 'Fox' Fusik, znany również jako 0xF. Mózg jakich mało.
Zaczynał na scenie w 1995 roku. W 1996 wstąpił w szeregi grupy Infinity i oczarował wszystkich intrem Drunk Chessboard. Następnie, w 1997 przeszedł do grupy Taquart, gdzie pisał zarówno użytki (m.in. paker FlashPack, własny program do logosowania grafiki (GR8 Logoser) tudzież drugi, po GED, program do wyciskania siódmych potów z ANTIC-a bez użycia trybu interlace czyli PowerGraph, a także Professional Copy - pierwszy tak zaawansowany i wygodny kopier plikowy z niezwykłym (jak na sprzęt 8-bitowy) programem instalacyjnym) jak i dema (IO4 Invitro, Ultra). Ciekawostką jest napisanie przez omawianą osobę odpowiednika gry Boulder Dash na komputer PC, w 2. połowie lat 90. XX w. (wygląd gry bardzo zbliżony do atarowskiej wersji). Fox był pomysłodawcą trybów graficznych TIP i 9++. Uwieńczeniem jego koderskiej pracy było demo Numen, w którym miał największy wkład (szczególnie autorski świat 3D do planowanej kiedyś gry Vector, czy 1-ramkowe (!) wypełniane wektory w rozdzielczości 160x240 pikseli). Stworzył także używany chętnie na scenie cross-asembler - xasm - nowoczesnego pecetowego następcę atarowskiego Quick Assemblera. Warto odnotować jeszcze jego najnowszą i ostatnią produkcję na Atari - grę Mahna-Małysz.
Ze sportu interesuje się wyłącznie perlgolfem.
Poza Taquart jest członkiem grup Odsiecz Sobieskiego i PMWD.
Obecnie zaangażowany w projekty Atari800 i ASAP.
Udzielił ftp://ftp.taquart.art.pl/pub/a8/Groups/Taquart/Media_Review/radiostacja_130802.wma|wywiadu dla Radiostacji (odnośnie 8-bitowego Atari, sceny, itd.).