FNT
From Atariki
Wersja z dnia 20:46, 1 cze 2010 Mono (Dyskusja | wkład) (wydzielenie definicji generatora znakow) ← Previous diff |
Wersja z dnia 15:51, 7 mar 2011 Tebe (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 10: | Linia 10: | ||
Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w [[Binarny plik DOSu|binarny nagłówek DOSu]] - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka). | Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w [[Binarny plik DOSu|binarny nagłówek DOSu]] - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka). | ||
+ | |||
+ | <pre> | ||
+ | FNT file format | ||
+ | --------------- | ||
+ | |||
+ | offset type desc | ||
+ | ------ ---- ---- | ||
+ | $0000-$03FF BYTE data | ||
+ | </pre> | ||
[[Kategoria:Atari 8-bit]] | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | ||
[[Kategoria:Formaty plików]] | [[Kategoria:Formaty plików]] |
Wersja z dnia 15:51, 7 mar 2011
Format pliku czcionki rastrowej.
Zawiera definicje znaków czcionki w postaci wymaganej do bezpośredniego wyświetlenia przez maszynę (jest to format "zależny od urządzenia") czyli tzw. generator znaków.
Każdy znak zdefiniowany jest za pomocą 8 następujących po sobie bajtów i definiuje kolejne linie znaku (licząc od góry). Znaki w zestawie uporządkowane są według kodów ekranowych, a nie wg kodów ATASCII.
Sposób interpretacji piksela zależy od trybu znakowego, w którym font zostanie użyty.
Plik FNT zazwyczaj zawiera definicję 128 znaków i liczy sobie 1024 bajty (128 znaków po 8 bajtów).
Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w binarny nagłówek DOSu - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka).
FNT file format --------------- offset type desc ------ ---- ---- $0000-$03FF BYTE data