FNT

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:46, 1 cze 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(wydzielenie definicji generatora znakow)
← Previous diff
Wersja z dnia 15:51, 7 mar 2011
Tebe (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 10: Linia 10:
Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w [[Binarny plik DOSu|binarny nagłówek DOSu]] - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka). Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w [[Binarny plik DOSu|binarny nagłówek DOSu]] - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka).
 +
 +<pre>
 +FNT file format
 +---------------
 +
 +offset type desc
 +------ ---- ----
 +$0000-$03FF BYTE data
 +</pre>
[[Kategoria:Atari 8-bit]] [[Kategoria:Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Formaty plików]] [[Kategoria:Formaty plików]]

Wersja z dnia 15:51, 7 mar 2011

Format pliku czcionki rastrowej.

Zawiera definicje znaków czcionki w postaci wymaganej do bezpośredniego wyświetlenia przez maszynę (jest to format "zależny od urządzenia") czyli tzw. generator znaków.

Każdy znak zdefiniowany jest za pomocą 8 następujących po sobie bajtów i definiuje kolejne linie znaku (licząc od góry). Znaki w zestawie uporządkowane są według kodów ekranowych, a nie wg kodów ATASCII.

Sposób interpretacji piksela zależy od trybu znakowego, w którym font zostanie użyty.

Plik FNT zazwyczaj zawiera definicję 128 znaków i liczy sobie 1024 bajty (128 znaków po 8 bajtów).

Spotykane są pliki FNT zawierające dane czcionki opakowane w binarny nagłówek DOSu - plik zawiera wtedy 1030 bajtów (1024 bajty czcionki + 6 bajtów nagłówka).

FNT file format
---------------

offset         type    desc
------         ----    ----
$0000-$03FF    BYTE    data
Personal tools