Graphics 0
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 07:21, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (trzy tryby w linii) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:22, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (mapowanie kolorów) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. | Zerowy tryb w numeracji Atari OS ([[ANTIC Display List|ANTIC $02]]). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do ''Graphics 0'' może być [[logosowanie|zlogosowany]] [[Graphics 8|tryb 8]]. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego. | ||
+ | |||
+ | Rejestry określające kolory: | ||
+ | * Kolor ramki - [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]); | ||
+ | * Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); | ||
+ | * Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | ||
+ | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == |
Wersja z dnia 07:22, 14 maj 2022
Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego.
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
- Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ciekawostki
W tym trybie przez przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.