Graphics 8
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 13:25, 7 wrz 2005 KMK (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:39, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (link do zmiany trybow) Next diff → |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| - | Ósmy tryb graficzny w numeracji Basica, zwany też HiRes. W numeracji [[ANTIC]]a jest to tryb piętnasty ($0F). | + | Ósmy tryb graficzny w numeracji [[Atari OS]], zwany też [[Hires]]. Składa się ze 192 linii trybu [[ANTIC Display List|ANTIC $0F]]. |
| - | * Kolory: 2 (tryb monochromatyczny) | + | * Kolory: 2 jasności tego samego koloru ([[Tryby monochromatyczne ANTIC-a|tryb monochromatyczny]]) |
| * Proporcje piksela: 1x1 | * Proporcje piksela: 1x1 | ||
| - | * Rozdzielczość pozioma: 256, 320, 384 pixli | + | * Rozdzielczość pozioma: 320 [[piksel]]i, w zależności od szerokości ekranu ([[Rejestry-cienie Atari OS#DMACTLS|DMACTLS]]) także 256 lub 384. |
| - | * Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii | + | * Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując [[ANTIC Display List|Display List]]) |
| - | Kolor tła znajduje się w rejestrze o adresie $D018 ($02C6), natomiast jasność grafiki w rejestrze o adresie $D017 ($02C5). | + | Rejestry określające kolory: |
| + | * Kolor ramki - [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]); | ||
| + | * Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); | ||
| + | * Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | ||
| + | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | ||
| - | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG], najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. | + | == Ciekawostki == |
| + | W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[ANTIC Display List#Przełączanie trybów w linii|trzy tryby w linii]]. | ||
| + | |||
| + | == Zobacz również == | ||
| + | [[Graph8]] | ||
| {{stub}} | {{stub}} | ||
| - | [[Kategoria:Atari 8-bit]] | + | [[Kategoria:Programowanie Atari 8-bit]] |
| + | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
Wersja z dnia 07:39, 14 maj 2022
Ósmy tryb graficzny w numeracji Atari OS, zwany też Hires. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0F.
- Kolory: 2 jasności tego samego koloru (tryb monochromatyczny)
- Proporcje piksela: 1x1
- Rozdzielczość pozioma: 320 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 256 lub 384.
- Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
- Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ciekawostki
W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.
