Graphics 12
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 06:56, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (mapowanie kolorów) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:13, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (screenshot) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | [[Grafika:Gr12.png|GR.12|right]] | ||
Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $04]]), z rozdzielczości znakowej podobny do [[Graphics 0|trybu 0]], jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]). | Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $04]]), z rozdzielczości znakowej podobny do [[Graphics 0|trybu 0]], jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]). | ||
Wersja z dnia 16:13, 14 maj 2022
Tryb tekstowy (ANTIC $04), z rozdzielczości znakowej podobny do trybu 0, jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w Graphics 15).
Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często logosowany jest tryb 15. Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:
- %00 - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki),
- %01 - COLPM0 ($D016) (cień COLPM0S ($02C4)),
- %10 - COLPM1 ($D017) (cień COLPM1S ($02C5)),
- %11 (znaki normalne $00-$7F) - COLPM2 ($D018) (cień COLPM2S ($02C6)),
- %11 (znaki inverse $80-$FF) - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)),
Na bazie trybu 12 powstał także specjalny (programowy) tryb 4+ używany m.in. przez programistów firmy L.K. Avalon.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.