Graphics 2

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:33, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:25, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(chact)
Next diff →
Linia 2: Linia 2:
Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $07]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $07]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów.
Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje.
 +Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]).
Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]) (także kolor ramki). Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]) (także kolor ramki).

Wersja z dnia 17:25, 14 maj 2022

GR.2

Tryb tekstowy (ANTIC $07) podobny do Graphics 1 lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Podobnie jak w Graphics 1 generator znaków zawiera jedynie 64 definicje. Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).

Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools