ABBUC SONDERMAGAZIN 17 Intro
From Atariki
Wersja z dnia 23:20, 4 paź 2005 Mikey (Dyskusja | wkład) (kategoria) ← Previous diff |
Aktualna wersja Seban (Dyskusja | wkład) (trochę więcej informacji & download link) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | [[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. [[Intro]] zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. [[dot plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w tzw. "jednej ramce". | + | {{grafr|Rzog_abbuc17_intro_1.gif}} |
+ | [[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć [[Plotter|dot plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić Rzógowi w jednej [[ramka|ramce]], a ponieważ zostało jeszcze kilka wolnych cykli procesora, RZóG postanowił dodać dwa dodatkowe efekty rysowane na tle plotera; animowaną spadającą kroplę wody, oraz "wskaźnik wysterowania" który reprezentuje głośność poszczególnych kanałów audio oraz prosty scroll w trybie wysokiej rozdzielczości. Tak jak w przypadku części plotterów użytkownik ma możliwość ingerencji w rysowane figury przez zmianę kilku parametrów. | ||
+ | Autorem grafiki (fonty, oraz ekran powitalny) jest RZóG, muzykę napisał [[Miker]]. | ||
- | Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [[PAL]] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Koder]]zy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje). | + | == Odnośniki == |
+ | *[https://demozoo.org/productions/111613/ ABBUC Sondern Magazin #17 Intro] do pobrania z serwisu [https://demozoo.org DemoZoo] | ||
- | + | [[Kategoria:Intra XL/XE]] | |
- | W przypadku innych platform [[Koder]]zy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli [[koder]] podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli [[FPS]]). Pojęcie [[FPS]] bardziej się przyjęło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC. | + | [[Kategoria:Polskie dema]] |
- | + | ||
- | + | ||
- | W przypadku [[dot plotter]]a [[Rzóg]]a możemy powiedzieć iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać ;) Ale to już temat na zupełnie inny artykuł. | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | [[Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif]] | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów :) | + | |
- | + | ||
- | [[Kategoria: Intra XL/XE]] | + |
Aktualna wersja
Intro napisane przez Rzóga na "zamówienie" niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć dot plotter składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić Rzógowi w jednej ramce, a ponieważ zostało jeszcze kilka wolnych cykli procesora, RZóG postanowił dodać dwa dodatkowe efekty rysowane na tle plotera; animowaną spadającą kroplę wody, oraz "wskaźnik wysterowania" który reprezentuje głośność poszczególnych kanałów audio oraz prosty scroll w trybie wysokiej rozdzielczości. Tak jak w przypadku części plotterów użytkownik ma możliwość ingerencji w rysowane figury przez zmianę kilku parametrów.
Autorem grafiki (fonty, oraz ekran powitalny) jest RZóG, muzykę napisał Miker.
Odnośniki
- ABBUC Sondern Magazin #17 Intro do pobrania z serwisu DemoZoo