Graphics 7

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:26, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(okno tekstowe)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(tym)
Linia 5: Linia 5:
*Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu *Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
*Rozdzielczość pozioma: 160 [[piksel]]i, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. *Rozdzielczość pozioma: 160 [[piksel]]i, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
-*Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List) +*Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie: Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
Linia 13: Linia 13:
* %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); * %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
-Ekran w tyb trybie zajmuje 40*96=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.+Ekran w tym trybie zajmuje 40*96=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.
Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]]. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].

Aktualna wersja

GR.7

Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0D.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Ekran w tym trybie zajmuje 40*96=3840 ($F00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. Draconus, Zybex, czy Blinky's Scary School, a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak Black Lamp, Crumble's Crisis, Space Lobsters oraz Ninja Commando.

Programy graficzne używające tego trybu to RAMbrandt oraz Graphics Arts Department.

Personal tools