Tryby GTIA

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 12:41, 25 kwi 2024
Mono (Dyskusja | wkład)
(kategoria tryby graficzne)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(layout)
Linia 3: Linia 3:
Oto wspólne ich cechy: Oto wspólne ich cechy:
 +* Za pojedynczy piksel odpowiada zawsze cztery bity.
* Liczba pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 80, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 64 i 96. * Liczba pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 80, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 64 i 96.
* Kolor piksela nie zawsze jest pobierany bezpośrednio z rejestru koloru [[Rejestry GTIA#COLPM0|COLPMx]]/[[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPFx]], ale w niektórych trybach kombinowany jest dodatkowo z wartością odpowiadającą pikselowi w pamięci ekranu. * Kolor piksela nie zawsze jest pobierany bezpośrednio z rejestru koloru [[Rejestry GTIA#COLPM0|COLPMx]]/[[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPFx]], ale w niektórych trybach kombinowany jest dodatkowo z wartością odpowiadającą pikselowi w pamięci ekranu.
Linia 9: Linia 10:
* Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie. * Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie.
-Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA: [[Graphics 9]], [[Graphics 10]] i [[Graphics 11]].+Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA:
 +* [[Graphics 9]],
 +* [[Graphics 10]]
 +* [[Graphics 11]].
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]
{{stub}} {{stub}}

Aktualna wersja

Kolorowe tryby graficzne układu GTIA, w których jeden piksel ma szerokość dwóch cykli koloru.

Oto wspólne ich cechy:

  • Za pojedynczy piksel odpowiada zawsze cztery bity.
  • Liczba pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 80, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 64 i 96.
  • Kolor piksela nie zawsze jest pobierany bezpośrednio z rejestru koloru COLPMx/COLPFx, ale w niektórych trybach kombinowany jest dodatkowo z wartością odpowiadającą pikselowi w pamięci ekranu.
  • Nie we wszystkich trybach poprawnie działają kolizje.
  • Mogą być włączone w dowolnym z trybów ANTIC-a za pośrednictwem modyfikacji rejestru GTIACTL (GTIACTLS).
  • Wyłącznie przy użyciu tych trybów możliwe jest uzyskanie pełnej palety 256 kolorów na ekranie.

Sterownik urządzenia "S:" systemu operacyjnego definiuje 3 tryby GTIA:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools