Music Tracker
From Atariki
Wersja z dnia 13:46, 25 wrz 2005 Seban (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:48, 26 wrz 2005 Miker (Dyskusja | wkład) (kategoria) Next diff → |
||
Linia 2: | Linia 2: | ||
prekursor [[Music Protracker|Music ProTracker'a]], pierwszy program muzyczny napisany przez [[SoTe]], powstał na długo przed [[Future Composer|Future Composer'em]], a wygląd interface'u był wzorowany na programie [[Voice Tracker]] z [[C64]]. Jak na tamte czasy program posiadał bardzo zaawansowany Player (możliwość użycia tzw. synth'ów czy dwu-kanałowego basu, posiadał kilka tablic częstotliwości dla różnych brzmień, możliwe było osiągnięcie metalicznego brzmienia podobnego do tego z gry Tanks). Dodaktową zaletą programu był niewielki czas wykonywania się Player'a. Program obsługiwal do 4 kanałów dźwięku. [[SoTe]] chcąc pokazać jego możliwości dokonał kilku konwersji muzyczek [[Jakub Husak|Jakuba Husaka]], a były to utwory z gier "Tanks" i "Inside". Program został zaprezentowany [[Jakub Husak|Jakubowi Husakowi]] na komputerowej giełdzie przy Grzybowskiej w Warszawie, jednak w ówczesnym czasie nie wzbudził zbytniego zainteresowania u niego. [[SoTe]] wypuścił kilka wersji [[Music Tracker|MusicTracker'a]], ostatnia wypuszczona wersja nosiła numer 2.0. W międzyczasie pojawił się [[Chaos Music Composer]] i to sprowokowało [[SoTe]] do rozpoczęcia prac nad nowym edytorem muzycznym, nieco wygodniejszym od [[Music Tracker|Music Tracker'a]]. Tak własnie powstał [[Music Protracker]]. | prekursor [[Music Protracker|Music ProTracker'a]], pierwszy program muzyczny napisany przez [[SoTe]], powstał na długo przed [[Future Composer|Future Composer'em]], a wygląd interface'u był wzorowany na programie [[Voice Tracker]] z [[C64]]. Jak na tamte czasy program posiadał bardzo zaawansowany Player (możliwość użycia tzw. synth'ów czy dwu-kanałowego basu, posiadał kilka tablic częstotliwości dla różnych brzmień, możliwe było osiągnięcie metalicznego brzmienia podobnego do tego z gry Tanks). Dodaktową zaletą programu był niewielki czas wykonywania się Player'a. Program obsługiwal do 4 kanałów dźwięku. [[SoTe]] chcąc pokazać jego możliwości dokonał kilku konwersji muzyczek [[Jakub Husak|Jakuba Husaka]], a były to utwory z gier "Tanks" i "Inside". Program został zaprezentowany [[Jakub Husak|Jakubowi Husakowi]] na komputerowej giełdzie przy Grzybowskiej w Warszawie, jednak w ówczesnym czasie nie wzbudził zbytniego zainteresowania u niego. [[SoTe]] wypuścił kilka wersji [[Music Tracker|MusicTracker'a]], ostatnia wypuszczona wersja nosiła numer 2.0. W międzyczasie pojawił się [[Chaos Music Composer]] i to sprowokowało [[SoTe]] do rozpoczęcia prac nad nowym edytorem muzycznym, nieco wygodniejszym od [[Music Tracker|Music Tracker'a]]. Tak własnie powstał [[Music Protracker]]. | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Programy użytkowe]] |
Wersja z dnia 19:48, 26 wrz 2005
prekursor Music ProTracker'a, pierwszy program muzyczny napisany przez SoTe, powstał na długo przed Future Composer'em, a wygląd interface'u był wzorowany na programie Voice Tracker z C64. Jak na tamte czasy program posiadał bardzo zaawansowany Player (możliwość użycia tzw. synth'ów czy dwu-kanałowego basu, posiadał kilka tablic częstotliwości dla różnych brzmień, możliwe było osiągnięcie metalicznego brzmienia podobnego do tego z gry Tanks). Dodaktową zaletą programu był niewielki czas wykonywania się Player'a. Program obsługiwal do 4 kanałów dźwięku. SoTe chcąc pokazać jego możliwości dokonał kilku konwersji muzyczek Jakuba Husaka, a były to utwory z gier "Tanks" i "Inside". Program został zaprezentowany Jakubowi Husakowi na komputerowej giełdzie przy Grzybowskiej w Warszawie, jednak w ówczesnym czasie nie wzbudził zbytniego zainteresowania u niego. SoTe wypuścił kilka wersji MusicTracker'a, ostatnia wypuszczona wersja nosiła numer 2.0. W międzyczasie pojawił się Chaos Music Composer i to sprowokowało SoTe do rozpoczęcia prac nad nowym edytorem muzycznym, nieco wygodniejszym od Music Tracker'a. Tak własnie powstał Music Protracker.