Formaty systemów plików
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 14:50, 23 gru 2007 KMK (Dyskusja | wkład) (+ CP/M) ← Previous diff |
Wersja z dnia 00:56, 24 gru 2007 KMK (Dyskusja | wkład) (→Inne) Next diff → |
||
Linia 30: | Linia 30: | ||
=== Inne === | === Inne === | ||
- | * [[Format CP/M|CP/M]] | + | * [[Format CP/M 2.2|CP/M 2.2]] |
== Atari ST/TT/Falcon == | == Atari ST/TT/Falcon == |
Wersja z dnia 00:56, 24 gru 2007
Spis treści |
Atari 400/800/XL/XE
Filesystemy stosowane w ośmiobitowych Atari można podzielić na trzy grupy w zależności od metody zapewnienia ciągłości plików:
- 3-bajtowy link w sektorze danych: stosowany przez DOS 1.0 i wszystkie jego pochodne.
- indywidualne mapy plików: użyte w OS/A+ v.4.1, SpartaDOS, DOS XE
- mapa alokacji plików (FAT 8): DOS 3.0, DOS 4.0
Tylko formaty wymienione w ostatnim punkcie nie potrzebują mapy bitowej do przechowywania stanu zajętości sektorów dyskietki. Prawie wszystkie filesystemy stosują schemat nazwy pliku 8+3 - jedynym odstępcą jest tu OS/A+ v.4.1, gdzie nazwa pliku może mieć do 30 znaków. Tylko dwa - SpartaDOS i DOS XE - przechowują w katalogach informację o czasie: w SpartaDOS jest to data i godzina utworzenia pliku, w DOS XE - dwie daty: utworzenia i modyfikacji.