Graphics 2
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 16:29, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (graphics 2) ← Previous diff |
Wersja z dnia 16:32, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
[[Grafika:Gr2.png|GR.2|right]] | [[Grafika:Gr2.png|GR.2|right]] | ||
- | Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $06]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. | + | Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $07]]) podobny do [[Graphics 1]] lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w [[Graphics 7]]) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. |
Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. | Podobnie jak w [[Graphics 1]] [[generator znaków]] zawiera jedynie 64 definicje. | ||
Wersja z dnia 16:32, 14 maj 2022
Tryb tekstowy (ANTIC $07) podobny do Graphics 1 lecz o dwukrotnie mniejszej rozdzielczości pionowej. Charakteryzuje się proporcjami piksela 2x2 (jak w Graphics 7) oraz możliwością wyświetlenia każdego znaku w jednym z 4 kolorów. Podobnie jak w Graphics 1 generator znaków zawiera jedynie 64 definicje.
Kolor tła (piksel o wartości 0) pobierany jest zawsze z rejestru COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)) (także kolor ramki).
Kolor znaku (piksel o wartości 1) wybierany jest za pośrednictwem dwóch najstarszych bitów kodu znaku w pamięci ekranu:
- %00 - COLPM0 ($D016) (cień COLPM0S ($02C4)),
- %01 - COLPM1 ($D017) (cień COLPM1S ($02C5)),
- %10 - COLPM2 ($D018) (cień COLPM2S ($02C6)),
- %11 - COLPF3 ($D019) (cień COLPF3S ($02C7)).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.