Graphics 12

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:36, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 17:23, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(chact)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
[[Grafika:Gr12.png|GR.12|right]] [[Grafika:Gr12.png|GR.12|right]]
Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $04]]), z rozdzielczości znakowej podobny do [[Graphics 0|trybu 0]], jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]). Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $04]]), z rozdzielczości znakowej podobny do [[Graphics 0|trybu 0]], jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]).
 +Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru [[Rejestry ANTIC-a#CHRCTL|CHACTL ($D401)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#CHACT|CHACT ($2F3)]]).
Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często [[logosowanie|logosowany]] jest tryb 15. Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów: Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często [[logosowanie|logosowany]] jest tryb 15. Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:

Wersja z dnia 17:23, 14 maj 2022

GR.12

Tryb tekstowy (ANTIC $04), z rozdzielczości znakowej podobny do trybu 0, jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w Graphics 15). Na rysowanie znaków w tym trybie ma wpływ stan rejestru CHACTL ($D401) (cień CHACT ($2F3)).

Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często logosowany jest tryb 15. Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:

Na bazie trybu 12 powstał także specjalny (programowy) tryb 4+ używany m.in. przez programistów firmy L.K. Avalon.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools