Graphics 8
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:21, 19 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:46, 20 lip 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (zajetosc pamieci) Next diff → |
||
Linia 12: | Linia 12: | ||
* Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | * Jasność grafiki - piksel o wartości 1 [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF1S|COLPF1S ($02C5)]]). | ||
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTIC-a]]. | ||
+ | |||
+ | Ekran w tyb trybie zajmuje 40*192=7680 ($1E00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem. | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == |
Wersja z dnia 17:46, 20 lip 2022
Ósmy tryb graficzny w numeracji Atari OS, zwany też Hires. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0F.
- Kolory: 2 jasności tego samego koloru (tryb monochromatyczny)
- Proporcje piksela: 1x1
- Rozdzielczość pozioma: 320 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 256 lub 384.
- Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
- Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ekran w tyb trybie zajmuje 40*192=7680 ($1E00) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem.
Ciekawostki
W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.