Zorro

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 22:10, 26 sty 2006
Jellonek (Dyskusja | wkład)
(wikizacja, modyfikacja pod atariki standard - mikey, co ty na to? ;)
← Previous diff
Wersja z dnia 08:56, 23 cze 2006
Sikor (Dyskusja | wkład)
(Kto to jest Atarowiec, każdy wie ;))
Next diff →
Linia 2: Linia 2:
[[Zorro]] to popularna gra labiryntowa z elementami zręcznościowymi oraz "znajdź i zanieś" wydana przez [[Datasoft]] w 1985 roku na (między innymi) [[Atari 8-bit|małe Atari]]. Zadaniem gracza jest, wcielając się w rolę [http://en.wikipedia.org/wiki/Zorro tytułowego bohatera], przedostać się do silnie strzeżonego fortu i uwolnić swą ukochaną z łap złego sierżanta Garcii. [[Zorro]] to popularna gra labiryntowa z elementami zręcznościowymi oraz "znajdź i zanieś" wydana przez [[Datasoft]] w 1985 roku na (między innymi) [[Atari 8-bit|małe Atari]]. Zadaniem gracza jest, wcielając się w rolę [http://en.wikipedia.org/wiki/Zorro tytułowego bohatera], przedostać się do silnie strzeżonego fortu i uwolnić swą ukochaną z łap złego sierżanta Garcii.
-Pod względem technicznym gra jest bardzo podobna do innych labiryntówek Datasoftu - [[The Goonies]] i [[Conan]] - prawdopodobnie wszystkie trzy korzystają z tego samego kodu. Rzuca się też w oczy brak wykorzystania [[Player/Missile Graphics|duszków]] ani żadnych innych specyficznych dla Atari możliwości. Uproszczenie to wynika z faktu, że [[Zorro]] (tak jak pozostała dwójka) jest bezpośredną konwersją z [http://pl.wikipedia.org/wiki/Apple_II Apple II] (podobnie jak wersje na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]). Mimo tego gra ta jest powszechnie uważana wśród [[atarowiec|atarowców]] za interesującą.+Pod względem technicznym gra jest bardzo podobna do innych labiryntówek Datasoftu - [[The Goonies]] i [[Conan]] - prawdopodobnie wszystkie trzy korzystają z tego samego kodu. Rzuca się też w oczy brak wykorzystania [[Player/Missile Graphics|duszków]] ani żadnych innych specyficznych dla Atari możliwości. Uproszczenie to wynika z faktu, że [[Zorro]] (tak jak pozostała dwójka) jest bezpośredną konwersją z [http://pl.wikipedia.org/wiki/Apple_II Apple II] (podobnie jak wersje na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Commodore_64 Commodore 64]). Mimo tego gra ta jest powszechnie uważana wśród atarowców za interesującą.
Gra została wydana w USA w wersji dyskowej - komnaty doczytywały się w trakcie gry. Później [[US Gold]] wydał [[Zorro]] na rynku brytyjskim; do tego celu przygotował również wersję kasetową. Niestety, kasetówka jest względem oryginału dość poważnie okrojona - usunięto piątą część komnat oraz postać żołnierza uciekającego z porwaną señoritą do fortu. Dla odróżnienia więc (a po części z niewiedzy) wersja dyskowa była przezywana "Zorro II". Gra została wydana w USA w wersji dyskowej - komnaty doczytywały się w trakcie gry. Później [[US Gold]] wydał [[Zorro]] na rynku brytyjskim; do tego celu przygotował również wersję kasetową. Niestety, kasetówka jest względem oryginału dość poważnie okrojona - usunięto piątą część komnat oraz postać żołnierza uciekającego z porwaną señoritą do fortu. Dla odróżnienia więc (a po części z niewiedzy) wersja dyskowa była przezywana "Zorro II".

Wersja z dnia 08:56, 23 cze 2006

Grafika:Zorro_komnata_z_pijakiem.png

Zorro to popularna gra labiryntowa z elementami zręcznościowymi oraz "znajdź i zanieś" wydana przez Datasoft w 1985 roku na (między innymi) małe Atari. Zadaniem gracza jest, wcielając się w rolę tytułowego bohatera, przedostać się do silnie strzeżonego fortu i uwolnić swą ukochaną z łap złego sierżanta Garcii.

Pod względem technicznym gra jest bardzo podobna do innych labiryntówek Datasoftu - The Goonies i Conan - prawdopodobnie wszystkie trzy korzystają z tego samego kodu. Rzuca się też w oczy brak wykorzystania duszków ani żadnych innych specyficznych dla Atari możliwości. Uproszczenie to wynika z faktu, że Zorro (tak jak pozostała dwójka) jest bezpośredną konwersją z Apple II (podobnie jak wersje na Commodore 64). Mimo tego gra ta jest powszechnie uważana wśród atarowców za interesującą.

Gra została wydana w USA w wersji dyskowej - komnaty doczytywały się w trakcie gry. Później US Gold wydał Zorro na rynku brytyjskim; do tego celu przygotował również wersję kasetową. Niestety, kasetówka jest względem oryginału dość poważnie okrojona - usunięto piątą część komnat oraz postać żołnierza uciekającego z porwaną señoritą do fortu. Dla odróżnienia więc (a po części z niewiedzy) wersja dyskowa była przezywana "Zorro II".

Lenistwo autorów wykorzystali crackerzy - przygotowali oni plikową wersję dyskowej edycji, która wczytywała się w całości przed rozpoczęciem gry, zawierała wszystkie komnaty i działała prawidłowo także na magnetofonie.

Logo tytułowe oraz motyw muzyczny w grze został zaczerpnięty z filmu Znak Zorro (który to film wykorzystuje muzykę z klasycznego pierwowzoru o tym samym tytule).

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools