Formaty systemów plików
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 01:27, 4 paź 2006 KMK (Dyskusja | wkład) (→Atari 400/800/XL/XE) ← Previous diff |
Wersja z dnia 01:29, 4 paź 2006 KMK (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 14: | Linia 14: | ||
* [[Format AtariDOS 1|DOS 1.0]], [[Format AtariDOS 2|DOS 2.0]], [[Format AtariDOS 2.5|DOS 2.5]] | * [[Format AtariDOS 1|DOS 1.0]], [[Format AtariDOS 2|DOS 2.0]], [[Format AtariDOS 2.5|DOS 2.5]] | ||
- | |||
- | ===== Klony DOS 2.0 ===== | ||
- | |||
* [[Format BiboDOS|BiboDOS]], [[Format MyDOS|MyDOS]] | * [[Format BiboDOS|BiboDOS]], [[Format MyDOS|MyDOS]] | ||
Wersja z dnia 01:29, 4 paź 2006
Spis treści |
Atari 400/800/XL/XE
Filesystemy stosowane w ośmiobitowych Atari można podzielić na trzy grupy w zależności od metody zapewnienia ciągłości plików:
- 3-bajtowy link w sektorze danych: stosowany przez DOS 1.0 i wszystkie jego pochodne.
- indywidualne mapy plików: użyte w OS/A+ v.4.1, SpartaDOS, DOS XE
- mapa alokacji plików (FAT 8): DOS 3.0, DOS 4.0
Tylko formaty wymienione w ostatnim punkcie nie potrzebują mapy bitowej do przechowywania stanu zajętości sektorów dyskietki. Prawie wszystkie filesystemy stosują schemat nazwy pliku 8+3 - jedynym ostępcą jest tu OS/A+ v.4.1, gdzie nazwa pliku może mieć do 30 znaków. Tylko dwa - SpartaDOS i DOS XE - przechowują w katalogach informację o czasie: w SpartaDOS jest to data i godzina utworzenia pliku, w DOS XE - dwie daty: utworzenia i modyfikacji.