ASCII Girl
From Atariki
Wersja z dnia 19:59, 13 lis 2009
Prosty slideshow w ATASCII napisany przez Sikora i Mikera. Początkowo miał być wystawiony poza konkursami na zlocie Głuchołazy 2009, jednak z braku prac (wraz z tą były dwie) został wystawiony w Demo compo, które zresztą wygrał.
Spis treści |
Historia powstania
Sikor przeglądając internet natrafił na ciekawego GIFa przedstawiającego tańczącą kobietę. Postanowił sprawdzić, jak ten by wyszedł na Atari i sprawdził ilość klatek - jest ich dokładnie 13. Pierwsze próby nie napawały optymizmem, jednak... Autor wpadł na pomysł, aby kobietę przedstawić bokiem (właściwie - "na płask"). Swoim pomysłem podzielił się z Mikerem, obaj postanowili na szybko zrobić program (było to na kilka dni przed Głuchołazami). Miker napisał muzę, Sikor zakodował, dodano pewne efekty i tak właściwie prawie w jeden wieczór powstał program przedstawiony na part.
Technikalia
- program napisany w Turbo Basicu XL
- wykorzystuje tylko tryb tekstowy
- muzyka napisana w RMT
Osoby zamieszane pośrednio
- Seban - napisał procedurę odtwarzania sampli (kod maszynowy), którą można użyć z Turbo Basiciem XL
- Marok - wykombinował sposób użycia RMT w programach napisanych w innych językach, niż w assemblerze
Ciekawostki
- Przy pierwszej publicznej prezentacji, gdy Miker przekręcał rzutnik (lepszy efekt) - najpierw była ogólna wesołość sali, aby potem w miarę pochlebnie przyjąć efekty pracy
- Najlepszy efekt wizualny uzyskamy po przekręceniu monitora o 90 stopni w prawo
- Efekt "rury" w części pracy powstał przez przypadek, gdy Sikor podmieniał DL-kę, jednak autor uznał, że wyszedł on ciekawie i go pozostawił. Na oryginalnym gifie tego efektu nie ma
- Sample użyte w programie pochodzą z gry "Lemmings"
Linkownia
ASCII Girl na fandalu.