Seban

From Atariki

Jump to: navigation, search

Grafika:SEBAN_2019.jpg

Sebastian "Seban" Igielski. Koder, Elektronik. Rocznik 1975. Warszawiak. Stan cywilny: żonaty.

Zaczynał na giełdzie około 1990-91 roku jako "Seban Software Limited". Później stał się jednym z koderów w grupie Code3, a następnie zagrzał miejsce w Slight (od 1994 roku po dziś dzień). W latach dziewięćdziesiątych XX w. należał również do crack-grupy "Clever People".

Spis treści

Twórczość

Jego dorobek artystyczny (jako autor lub współautor) obejmuje:

Hardware


Software

  • Produkcje demo-scenowe:
    • Silly Venture 2k11 Invitation
    • Overmind
    • Bitter Reality
    • jedna z części dema grupy Shadows - "Sweet Illusions"
    • intra do dwóch wydań magazynu dyskowego Barymag
    • ABBUC Intro 39
    • The TL's Old Music Show
    • Digital Trash - eksperymentalne demo napisane w celu przetestowania możliwości użycia liczników Pokey'a do odtwarzania digitalizowanych próbek dźwiękowych, oraz mające na celu sprawdzanie możliwości odtwarzania dźwięku z użyciem modulacji PWM z zegarem bazowym układu POKEY ustawionym na 1.79MHz, procedura odtwarzająca nie wykorzystuje trybu "volume only" (tzn. nie ustawia bitu #4 w ADUCx Pokeya). Sample do głównej części wycięte z dema na Commodore 64. W sieci krąży uszkodzona wersja pliku, a ponieważ sample do głównej części są spakowane za pomocą SFDN Packer to przekłamania chociaż jednego bitu w pliku powodowało błędną dekompresję danych i w efekcie trzaski i szum w niektórych fragmentach odtwarzanych próbek dźwiękowych. Wczesne wersje niektórych emulatorów nie potrafiły również poprawnie odtworzyć sampli odtwarzanych z użyciem PWM.
    • Another Day in the Paradise - demo pokazujące możliwości AD Converter'a. Zajmowało jedną dyskietkę w podwójnej gęstości i wymagało ATARI z 192kB pamięci.
  • Programy narzędziowe:
    • Użytkowe:
      • Weekend 3+ writer
      • "X:" Handler - bardzo krótki odpowiednik DOS'a, umożliwiający tylko odczyt plików z dyskietek w formacie ATARI DOS, zastosowany w magazynie dyskowym Barymag. Jego zaletą było niezwykle niskie MEMLO
      • Fast File Tracer - bardzo prosty program do analizy plików binarnych. Po podaniu nazwy pliku można było zobaczyć jego strukturę na ekranie.
      • File Digger - program umożliwiający śledzenie programów typu *.exe, dodatkowo oferował możliwość skopiowania określonych bloków do innego pliku.
      • BigBlue Reader - program przeznaczony dla stacji dysków TOMS 720 umożliwiający kopiowanie plików z dyskietek w formacie FAT12 znanym z komputerów IBM PC. Dodatkowo zawierał w sobie handler instalujący w systemie urządzenie "I:". Umożliwiało ono, po włożeniu do napędu dyskietki w formacie zgodnym z FAT12, swobodny odczyt plików z poziomu DOSu.
      • "T:" Handler - program instalujący w systemie urządzenie "T:" (np. pod MyDOS-em) pozwalające na swobodne kopiowanie plików pomiędzy stacją dysków a kasetami nagranymi systemach z serii Turbo 2000 (zarówno K.S.O. Turbo 2000 jak i Turbo_2000F)
    • Programy kopiujące:
    • Rippery:
    • oprogramowanie dźwiękowo/muzyczne:
    • oprogramowanie graficzne:
    • Kompresja danych:
      • SFDN Packer - program skracający pliki zawierające 4-bitowe sample
      • Sine Packer - program do kompresji doskonale sprawujący się przy kompresji wszelakich tablic sinusów i tym podobnych danych (wykorzystany w demie Overmind, np. w części z Track Scrollerem (do skrócenia danych opisujących trajektorie) oraz w części z Commanche (użyty do spakowania 32 kB mapy wysokości)
      • PP20 Depacker
      • ICE! depacker - depacker danych spakowanych programem ICE-PACK 4.20 na ATARI ST. Pliki tak spakowane można poznać po sygnaturze "ICE!" w pierwszych 4 bajtach. Został użyty do spakowania kilku produkcji. Powstał pod koniec aktywnej działalności na scenie.
    • oprogramowania pomocnicze związane z tworzeniem dem i demo-sceną:
      • Fractal Compressor - specyficzny program pozwalający na różnicową kompresję poszczególnych faz podobnych do siebie obrazów (zawierających spore obszary jednakowego koloru) nie był może zbyt efektywny, jednak jego zaletą była dość szybka dekompresja, narzędzie zostało wykorzystane w części z zoom'owanym fraktalem w demie Overmind
      • Morph Editor - edytor pozwalający na animację wektorowych obiektów ('morphing' to dużo powiedziane) wykorzystany przez P.W. do stworzenia animacji wektorowych w demie Overmind
      • Screen Maker - program który pozwalał zupełnie nie znającym się na programowaniu użytkownikom na stworzenie swojego mini-dema, czyli demo-maker. Użytkownik mogł załadować muzykę w formacie CMC, własne fonty, obrazek w formacie Micro Paintera oraz tekst który był prezentowany na ekranie jako scroll.
  • bardzo wczesna twórczość związania z początkami nauki kodowania/programowania:
    • MTV fix-mix demo
    • Space Lobsters Demo
    • The Tunnels Demo
    • Syf Picture Demo


Oprócz tego napisał parę gier, które nigdy nie ujrzały światła dziennego (a nawet nie wyszły poza fazę kodów źródłowych).

W wolnych chwilach robił wersje plikowe różnych programów i dem (np. produkcji Zelaxu, Hobby-Tronic).

Linki

Personal tools