Graphics 12

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:21, 18 cze 2016
Mono (Dyskusja | wkład)
(kategoria tryby graficzne)
← Previous diff
Wersja z dnia 06:56, 14 maj 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(mapowanie kolorów)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $04]]), z rozdzielczości znakowej podobny do [[Graphics 0|trybu 0]], jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]). Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często [[logosowanie|logosowany]] jest tryb 15. Na bazie trybu 12 powstał także specjalny (programowy) tryb 4+ używany m.in. przez programistów firmy [[L.K. Avalon]].+Tryb tekstowy ([[ANTIC Display List|ANTIC $04]]), z rozdzielczości znakowej podobny do [[Graphics 0|trybu 0]], jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w [[Graphics 15]]).
 + 
 +Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często [[logosowanie|logosowany]] jest tryb 15. Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:
 + 
 +* %00 - [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]) (także kolor ramki),
 +* %01 - [[Rejestry GTIA#COLPM0|COLPM0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPM0S|COLPM0S ($02C4)]]),
 +* %10 - [[Rejestry GTIA#COLPM1|COLPM1 ($D017)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPM1S|COLPM1S ($02C5)]]),
 +* %11 (znaki normalne $00-$7F) - [[Rejestry GTIA#COLPM2|COLPM2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPM1S|COLPM2S ($02C6)]]),
 +* %11 (znaki inverse $80-$FF) - [[Rejestry GTIA#COLPF3|COLPF3 ($D019)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF3S|COLPF3S ($02C7)]]),
 + 
 +Na bazie trybu 12 powstał także specjalny (programowy) tryb 4+ używany m.in. przez programistów firmy [[L.K. Avalon]].
{{stub}} {{stub}}

Wersja z dnia 06:56, 14 maj 2022

Tryb tekstowy (ANTIC $04), z rozdzielczości znakowej podobny do trybu 0, jednak o proporcjach piksela 2x1 (jak w Graphics 15).

Najczęściej spotykany w grach, z uwagi na niewielką pamięciożerność oraz piąty kolor (inwers). Do tego trybu często logosowany jest tryb 15. Oto wartości pikseli i odpowiadające im rejestry kolorów:

Na bazie trybu 12 powstał także specjalny (programowy) tryb 4+ używany m.in. przez programistów firmy L.K. Avalon.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools